onsdag 23 mars 2011

Activity-level 10 -> 0

Ah, så skönt det var att få sova lite längre imorse. Steg upp först lite före 9 å kokade kaffe så att sambon oxå hann få i sig lite innan han rusade iväg till tåget. Själv blev jag sittandes framför datan en stund å bläddrade dagens Hbl på nätet innan det härliga soliga vårvädret kallade på mig. Kunde inte motså frestelsen att fara på länk, trots att jag duktigt ännu igår bokade in mig på ett 30 min spinningpass. Solen sken från en närapå molnfri, baby-blue-färgad himmel å vinden kändes uppfriskande (läs: i början frös jag som bara den...) å det var ingen rusning på trottoarerna (joggade mot Mejlans längsmed stranden) - förhållandena var liksom helt perfekta! Jag kände mig som en ny mänska när jag kom hem å tog en snabb dusch innan det var dags att åka ti kvällsturen på praktiken.

Dagens lenkkioutfit: rocken, skorna å legginsen: Nike





 Idag hade jag min första kvällstur på praktiken och summa summarum kan den beskrivas såhär: lugn, tidningsläsande (bl.a. nyasta Elle, vilken va fylld med massor inspirerande bilder på vårmodet!), lite small talk med några patienter å flera koppar kaffe med personalen.

Hemma välkomnades jag av en ovanlig syn: maten stod färdig på spisen å väntade på mig. Sambon hade fixat bolognesesås, makaroner å kokta morötter å gott var det! Jag sku kunna vänja mig vid att ha såhär bra service oftare oxå ;)
Nu lite Top Chef å så småningom å sova igen så att jag orkar upp tidigt imoron.
Påväg till jobbet-outfit: Tröja Gina Tricot, jacka Vila, leggins Pieces, väska Longchamp, halsduk Mulberry, stövlar Skopunkten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3