tisdag 8 mars 2011

Angstus gigantus

Effektiv tentläsning: HBL på nätet, kaffe ur favorit-sniff-muggen, nagellack.. Ja, tentboken skymtar ju faktiskt där i bakgrunden om man kisar riktigt noga..
Jag funderar vad det egentligen e för fel på mig: det känns som om allt mitt ork är försvunnet å allt känns bara skit-tungt å jobbigt.. Ingenting dramatiskt har hänt, så jag har ingen direkt orsak till nedstämdhet å ju mer jag tänker på det, desto skyldigare känner jag mig å desto mer sjunker mitt humör. Just snyggt. Det som känts jobbigast idag är mina nytvättade farkkun som spände å var obekväma, likaså min uppsvullna mage (beror antagligen på min onödigt stora kaffekonsumtion (vilken jag ju btw sku försöka minska med..) samt ärtsoppa å färska fastlagsbullar).Å tentläsningen som jag totalt skippat inför dagens tent! Den hör oxå till det jobbiga! Det roligaste idag var att jag lyckades suveränt (fastän jag nu själv säger) med fastlagsbullarna som jag bakade inför kvällens kaffeträff med kompisarna (bjöd in några stycken för att "fira fastlagstisdag". Å utan att glömma att tenten, som jag inte läst ett fan till, kändes ganska okej å jag har en liten gnista hopp om att bli godkänd i :)
Altså nu börjar humöret faktiskt sakta stiga när jag börjar tänka över hur små ting som egentligen kan göra en glad. Grundproblemet ligger i att jag alltid bara "vill" se det dåliga å tunga å vägrar "se" det goda, också om det är markant mindre än det dåliga - men ändå finns där! Min famo hade ett ordspråk hängandes på väggen i trappan å det lyder såhär: Kan man vara glad åt lite, har man mycket att vara glad åt. Det ordspråket borde jag kanske hänga upp på väggen, allternativt tatuera på armen eller på ett annat synligt ställe, för att komma ihåg det å dess betydelse lite oftare.

Degen jäste så bra att bunken knappt räckte til!
Slutresultatet var jag mycket nöjd med - mjuka å goa bullar
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3