torsdag 10 mars 2011

Beroendeframkallande & svag karaktär

"Du har nog karaktär" kommer jag ihåg att en kompis pappa sa åt mig när jag tackade nej till ett chokokex. Andra bullar är det idag, speciellt när jag VET vad jag har i skåpet: Nestle Fitness & Fruits-flingor. Altså jestas va goda dom kan vara, speciellt ur min fina glasskål köpt på Indiska, kombinerade med iskall mjölk. NAM! Rekommenderar varmt åt alla som vill lura sig själva att de valt ett hälsosamt mellanmål (i mitt fall kvällsmål).



Äh, vafan. Jag äter väl int flingorna för att vara hälsosam heller? Bryr mig blanka f*n i hur mycket raffinerat socker å vetemjöl (vilka man i dagens samhälle blir bannlyst lr nåt om man förtär dem, verkar det som iaf) flingorna innehåller. Dom e bara FÖR goda!

(å sakta men säkert börjar jag inse varför en klasskompis fråga hur de går med min matblogg - vadå jag skriver väl int matblogg? Näe, mn i alla inlägg hittills skriver jag om mat i nån form. Får väl bara konstatera att jag lever för att äta å mat e min passion..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3