måndag 21 mars 2011

dag 1. - check!

Som rubriken avslöjar: min första dag på psykpraktiken är nu förbi. Enligt tradition välkomnades jag med orden "sulle ei oo vielä valittu ohjaajaa varmuudella, ja ne mitkä on kysymysmerkillä on molemmat tänään poissa". Great! Nåja, trots litet otur i början visade sig avdelningen (närmare bestämt en åldringspsykiatrisk akut avdelning) vara riktigt okej med trevlig personal å oväntat lugna patienter. Jag hoppas att min 7 veckor långa tid där ska bli lärorik å intressant.

Efter att jag tappat bort mig på sjukhuset kom jag hem via för att hälla i mig en kopp kaffe å melon (köpte igår både honungs- å cantaloupemelon) å for iväg på veckans piloxing-pass.

På vägen hem från punttis funderade vi med min kompis över hur lätt det är att få människor å göra som man säger, fastän de varken vill det eller det ens känns bra för dem. I baktankarna hade vi förstås dagens träningspass å hur alla pustade ut å stånkade å stönade helt utmattade när ledaren äntligen sade att vi skall sträcka på oss (= de magiska orden som innebär att passet är avklarat). Darrande muskler, svettpölar å kippande efter andan kunde urskiljas hos vareviga en tjej i gymsalen å jag kan nästan garantera, då jag kollade på hur bra de övriga ännu orkade med när mina egna krafer började ta slut, att alla sku ha gett upp redan tidigare om inte ledaren sku stå framför oss på sin platå å be oss göra liiiiiiiiiiiite till. Jumppaledare har en grym auktoritet: de kan bara med ordens makt få en sal fylld med mänskor få att göra precis som de vill bara genom att be om det.

Vill passa på å rekommendera den deodorant som jag för tillfället använder å är riktigt nöjd med: The Body Shops Aqua Lily

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3