fredag 18 mars 2011

Förtjusning & new look

Äntligen FREEEEEEDAAAAAG! Fastän jag har varit ledig hela veckan känns det lite speciellt just när fredag infaller - det innebär ju att veckoslutet börjar å man blir ledig sådär "påriktigt".

Hade en skön sovmorgon å steg mot alla mina vanor först upp lite före 10. Efter en lång å välförtjänt nattsömn beslöt jag mig för att åka till gymmet på cycling 55 min. Det var min första "långa" spinning-timme, men jag tycker det gick riktigt bra - å fort! Spinning är en kul grej då alla bara stirrar a) ner i golvet, b) på ledaren eller c) har ögonen slutna å alla trampar i egen takt. Åtminstone anser jag att man är mer i skymundan som individ på spinning än under ett gym-pass, där stora speglar avslöjar även den lilla motionären som söker sig längst bak i raden å försöker göra sig så osynlig som möjligt. Min slutsats är att spinning är mer en individ-gren än gymtimmarna, trots att man i båda gör "för sig själv". Som ledaren sa idag: "Muista, sä voit aina istuu alas satulaan kun haluut. Tää on sun treeni".
Avokado - min nya kärlek!
Efter diverse födispresent-handlande åkte jag hem till föräldrarna. Fixade ihop en grymt god hönssallad åt mig å medan jag mumsade i mig började jag (igen) fundera: varför är det så att kroppen skriker efter hälsosam mat efter träning, medan den kräver onyttigare mat otränad? Påståendet stämmer iaf 100% in på mig: efter ett träningspass äter jag helst sallad med protein, typ höna eller räkor, eller en fräsch wok, medan bara tanken av tacos eller pizza får det att vattnas i min mun om jag legat stilla hela dagen. 

Hann tyvärr aldrig ta en bild av min fina sallad eftersom jag var så grymt hungrig att jag åt upp en i ett huj, men den bestod av: lite isbergssallad,  1½ tomat, ca 10cm gurka, 2dl ärter, 1dl majs, ½ avokado, 3 msk grynost, 1 dl (okokt) rågpasta, 1 broilerfilébiff samt rödvinsvinäger å svartpeppar. Portionen var ENORM, men eftersom sallad är ganska lättsmält var det enkel match för mig ;)

Tadaa! Slutresultatet efter tisdagens frissabesök blev pannlugg!

2 kommentarer:

  1. O försök int röra den här gummans avokado - hon blir helt crazy!

    SvaraRadera
  2. Mm, du har så rätt syrran ;)

    SvaraRadera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3