tisdag 29 mars 2011

Intet nytt på västfronten

Jahas, så var det tisdag. Jag är fortfarande på praktik å trivs bra med både patienter å personal, men tiden blir tyvärr ganska lång.. Jag är inte den som i normala fall frivilligt sitter stilla å läser hela dagen, utan gör något konkret, praktiskt. Det är inte en å två gånger som jag får höra "istu nyt vaan hetkeks tänne sohvalle" av någon i personalen på ett snällt, men bestämt sätt. Har ännu mycket kvar å lära, t.ex. att vård av patienter också kan vara diskussion å närvaro, inte bara omvårdnad av kroppen.

Idag har jag känt mig trött, så det blev ingen träning. Steg av bussen en hållplats tidigare å passade på att promenera hem från sjukhuset. Hemma blev det kaffekok å cantaloupe-melon - njutning är ordet! NAM!
Litet senare blev det storstädning av bostaden tillsammans med sambon å annat vardagligt som byktvättande, diskande, matlagning... Ibland kommer jag på mig själv att fundera hur mycket jobb det egentligen är bara med att få vardagen å rulla på.  Jag lyfter på hatten åt alla småbarnsföräldrar som lyckas få det å funka med hus, mat, hobbyer (både barnens å de egna), föräldramöten, sagostunder, jobb... För att inte glömma parförhållandet!

Åj så jag väntar på att få sova ut litet längre imoron iom att jag har kvällstur - väckning litet före 6 varje morgon känns tungt även för mig som är morgonpiggelina nr. 1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3