tisdag 22 mars 2011

Leverskada utan alkohol?

Jag har redan tidigare hört om att riklig konsumtion av kanel kan ha en skadlig effekt på levern. En runda på Eviras hemsida bekräftade detta å efter lite research på diverse bloggar fick jag tipset om att Ruohonjuuri säljer kumarin-fri kanel (läs mer om det giftiga kumarinetEvira.) 
Priset var ganska saftigt: 2,80€ men vad skulle man inte göra för sin hälsa? (hosthost, vadå ätit kladdkaka, glass, godis varje kväll under hela våren?)



Nu väntar jag med iver på morgondagen då jag skall testa hur mitt Luomu kanel smakar, eftersom biträdet i Ruohonjuuri berättade att kanelen inte smakar riktigt lika som den kanel vi är vana med, eftersom det just är kumarinet som ger den dess pikanta smak. Rapport kommer inom kort!












Nörden själv


     Min nya te-/kaffemugg (Lexington)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3