fredag 25 mars 2011

Snark, core & sushi. It´s friday!

Gaahh, äntligen fredag å veckoslut! Min vecka har visserligen inte varit någå vidare stressig, men visst ska de bli skönt med några dagars paus från de tidiga väckningarna.


Risken är att väckning 05:53 får en att börja fota löjliga spegelbilder..
Tröja: Henri Lloyd, farkkun: Diesel, bälte: Esprit

På dagens schema stod det praktik 7:30-14:00 (hade varit duktig å arbetat in 30 min så jag "tog ut" dem idag) å eftersom den s.k. "happeningen" där e helt för lame för mig bestämde jag mig för att gå på ett  Sats Core Pulse-pass. Puh så svettigt det var, men dendär känslan av att pina sin kropp till det nästan yttersta å känna hur musklerna bara vill ge upp väcker sadomasokisten inom mig å får endorfinerna å spruta.

Bildbevis: Sats CorePulse var dagens grej!

Direkt efter jumppan gällde det att fort fräscha till sig å styra kosan mot Kronohagen där Jukko å Linda bjöd på sushi. Smakupplevelsen var helt unik för mig, men riktigt positiv - skulle gärna äta sushi nångång pånytt. Men jag måste erkänna att jag antagligen själv e för lat för att orka börja pynja ihop de små knytena: vadå man ska springa runt halva stan efter diverse ingredienser, koka det invecklade riset, skära allt i små prydliga bitar, få rullarna å hållas ihop... Tror att mitt förhållande till sushin främst kommer att upprätthållas på a) restaurang
b) take-away
c) hos nån duktig kompis som orkat engagera sig å fixat ihop dem

Nu ska jag gå å lägga mig - gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3