onsdag 16 mars 2011

Suorittajakansa

Puuhh så matt jag känner mig fastän det bara är eftermiddag/tidig kväll. Som jag konstaterade igår är det närapå stressigt att vara ledig å jag börjar mer å mer förstå varför pensionärerna är så stressade i kassakön - dom har ju BRÅTTOM. Att man är ledig eller har semester innebär inte alls att man har nån tid att slösa bort, eftersom tid är pengar



När jag stånkandes stod i vår farstu å hörde hur klockan tickade som en tidsinställd bomb i min skit-tajta tidtabell (vakna - cycling 30min - bodypump 30min - alepa - hastig lunch - träff på stan - kampen å köpa servetter till systersonens kalas - matbutiken - hem) började jag tänka på en reklam: Suomalaiset ovat suorittajakansaa. Höllätään välillä. Honestly, påståendet det stämmer 110% på mig! Jag vägrar ligga hemma en kväll utan att "göra nånting smart", vilket sambon, som har en härlig nice-cosy-comfortable-inställning till livet, inte oftast förstår. Jag kan sällan ens motivera vad detdär "nånting smart" ens är - huvudsaken är bara att man inte stannar hemma utan t.o.m. går ett varv till Stockmann bara för att få gå ut. Jag borde försöka lära mig att man allti inte behöööööööver vara så duktig å ta dedär magiska rekommenderade 10 000 stegen/dag för att vara nöjd med dagen å sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3