tisdag 19 april 2011

Ekonomiska tankar och chockar

Efter en solig, lazy eftermiddag/kväll med mig själv och plånboken på stan kan jag avslöja dagens "det gick upp en lampa för mig"-moment: den omtalade ekonomiska krisen har inte endast påverkat priset på förnödenheter mat och kaffe, utan också kläder.

Snacka om att bli chockerad när jag glatt traskade in till JC för att köpa två Marwin-toppar för 19,90€, vilka jag är i akut behov av eftersom de gamla jag har i skåpet börjar vara lite för välanvända. Och vaaaaad skådar mina ögon? Ota 2 toppia/paitaa, maksa 24,90€-skylten ovanpå ett berg av toppar fick mina planer att rasa; vadå jag vägrar betala överpris för topparna - de har ju alltid kostat i kampanpris 19,90€. Hmpf. Muttrande gick jag ut från butiken utan mina toppar (som jag förr eller senare kommer att bli tvungen att gå och köpa - det är oundvikligt eftersom de topparna jag har i skåpet är i bruk varje dag och slits allt mer), men med ett par tuffa solbrillor i kassen i stället.. Jag vet - jag är as-dålig på att spara! Fast dom var ju inte så dyra... ;)

Eftersom vädret i Helsingfors idag fick 10/10 poäng, passade jag på och inledde ballerina-säsongen med två ömma fötter som slutresultat. Vill man bli fin, får man lida lite pin. Kollade in Zaras, Biancos och H&M:s utbud på nya ballerinas, men hittade inte det perfekta paret än. I Zara fanns ett par okej i läder för dryga 50-lappen, medan H&M hade ett par okej-beigea för 9,90€, men de klämde lite i högra hälen så jag bestämde mig för att fundera ännu.

Jag misstänker att jag håller på att bli gammal när jag tycker att dagarna går så fort; just var ringde ju väckarklockan (05:53) och hajade just till när jag ätit klart och tittade på klockan: 20:43. Shit, kanske jag borde satsa på att ha en "gör ingenting"-dag för att få känna hur många dygnets timmar verkligen är. Problemet är bara det att jag inte har utrymme för en sådan dag i min kalender - kanske om nån vecka..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3