tisdag 26 april 2011

Kaffe, ballerinas & sol

Jag kunde inte motstå det fina vädret, så jag klädde på mig lenkkikläderna och for ut. Höll dock en ytterst lugn takt på och joggade endast hälften av vägen och gick andra hälften och det kändes riktigt bra :)

Senare på kvällen böts springskorna mot svarta ballerinas och vips var sommar-moden påkopplad. Visst är det konstigt hur små detaljer, som t.ex. måsskrän, ballerinas, solglasögon, väcker sommarbarnet inom en och får hela världen att kännas som en varm skön sandlåda fylld med glada ansikten runt omkring en? Träffade en kompis, som jag träffar regelbundet oregelbundet trots att vi bor i samma stad, men som jag alltid kan prata vad som helst med och vet att vi förstår varann. Dagens samtalsämnen var ekologisk och närproducerad mat, kärnkraft, Black Swan och matrecept (vårt vakio-ämne som vi alltid glider in på när vi börjar bli hungriga). Vi gick till La Torrefazzione och avnjöt vitt te (jag) och smoothie (kompisen) medan vi spanade in alla förbigående människor).

Trött och mätt sitter jag nu på soffan och förösker hitta en vettig tv-kanal att titta på, men utan vidare resultat. Hmpf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3