fredag 15 april 2011

Looking for that feel good-feeling

Idag har något exceptionellt skett och jag kan stolt säga att det känns bra, fastän det innebär att jag brytit mot mina "regler". Jag brukar gå på ett Core Pulse-pass varje fredag eftermiddag för att få endorfinerna att börja surra i kroppen och få känna hur musklerna arbetar. Men idag gjorde jag ett undantag och stannade hemma. Efter att ha stigit upp varje morgon 05:53 är min kropp helt mör och jag visste att jag helt enkelt inte skulle orka hoppa och skutta så mycket som timmen förutsätter, vilket lätt kunde resultera i att jag sku få morkkis. Min policy är att antingen träna för fullt eller att låta bli helt och hållet.

Bilden är lånad

Jag vet att jag ibland håller lite väl hårt fast vid tränandet och kräver en mycket bra orsak för att skippa ett pass, varför jag är extra-stolt över att jag faktiskt kunde lyssna på min kropp idag och stannade hemma och drack kaffe och åt några Dumle i stället och fortfarande är nöjd med mitt beslut. Och jag gick ju faktiskt hem från sjukhuset, så helt utan (nytto)motion har jag ändå inte varit, hihi! ;)
Förhoppningsvis är min kropp utvilad imorgon så att en länk kunde bli aktuell. Det går inte att jämföra något med att fara ut och springa och känna hur vårsolen värmer på en! Tror jag skall fortsätta med min Elsas mode, som jag tyvärr inte hunnit läsa ur alls sedan tisdagen eftersom jag haft en hel del program nu..
Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3