torsdag 7 april 2011

Regn

Idag gjorde jag något exeptionellt: igår kväll packade jag ihop mina träningskläder och fyllde bagen med allt som behövs till gymme:. BodyPump står på schemat direkt efter praktiken. 
På morgonen slängde jag bagen på axeln och åkte till sjukhuset. När arbetsdagen började närma sig sitt slut bev jag osäker: ska jag verkligen orka gå på pump idag? Jag stod länge och väl och övervägde mellan gymmet - kaffekokaren & hemmet. Och slutresultatet? Mot alla mina principer styrde jag stegen mot busshållplatsen där inga bussar som kör til gymmet stannar: jag vill hem. Nåja, helt 100% var jag inte ändå emot mina vanor, eftersom jag gick hem i ösregnet eftersom jag inte orkade vänta på någon buss (som enligt tidtabellen skulle komma inom 5 minuter).




Nu sitter jag fortfarande och överväger om jag borde åka till gymmet, eftersom det säkert skulle göra gott åt kroppen att röra på sig efter att ha suttit stilla för det mesta under arbetsdagen. Jag överväger t.o.m. att fara ut och springa - litet regn skall väl inte hindra mig? Äh, får se. För tillfället känns det skönt att bara sitta framför datorn, lyssna på Spotify (sambon sitter i soffan på andra sidan väggen och spotifyar) och smälta kaffet och äpplet som jag just njutit av.

Ibland är det väl lovligt att sitta hemma en hel kväll utan att göra nånting? Det hör ju bara inte till mina vanor, den list- och traditionsmänniska som jag är ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3