lördag 16 april 2011

Sköna lördag

Ah, en såhär chill och skön lördag har jag verkligen saknat efter arbetsveckan. Som sagt kände jag mig mörbultad efter de tidigare morgonväckningarna, så jag somnade igår direkt när klockan slagit 22. Pigg som en lärka började jag morgonen kl. 7:30 (!) med min sedvanliga frukostcombo bestående av röda vinbär, kivi, äppel, naturell yoghurt, mysli, frön och honung. Och en stor kopp grönt te såklart! Nu för tiden kan jag inte längre dricka kaffe direkt på morgonen, eftersom magen börjar protestera. Men litet senare vill jag gärna ha kaffe och helgen till ära passade jag på att skumma mjölken. Detta kallar jag lyx ;)


I övrigt har jag varit på en hurtig förmiddagslänk på 6km i solskenet och typ 14 värmegrader (läs: sweat, sweat, sweat) och sedan bara latat mig på terassen - juku så skönt det kan vara att bara sitta stilla, känna solen värma kroppen och koppla bort all tankeverksamhet med ordentlig chiclit (fortfarande Elsas mode, snart klarläst). Att dessutom få äta mammas hemgjorda älgsoppa försämrar inte dagens saldo det minsta - denhär lördagen har tillsvidare varit great!

Nu skall jag snart sätta mig vid ratten och skjutsa föräldrarna till ett 50-årskalas. Därifrån styr jag vidare mot sambon för att checka hans senaste inköp och min färskaste rival: en motorcykel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3