fredag 1 april 2011

Veckoslut!

Jag fattar int varför, men på torsdags kvällarna har jag oftast svårt å somna - så även igår. Efter att ha levt med mig själv i över 21 år känner jag till fenomenet om att lugna ner kroppen å sinnet redan i god tid före läggdags, eftersom själva insomnandet annars tar onödigt länge å gör mig irriterad. Så igår prövade jag på att låta bli att titta på Beck på tv:n med baktanken om att inte skrämma upp mig själv genom att fördjupa mig i mordutredningen. Njet, njet, njet å njet. Beck visade sig vara oskyldig till min insomnings-problematik i och med att jag inte kunde somna någå fortare fastän jag febrilt försökte...

Trött som bara den hasade jag mig ner från loftsängen imorse, fixade mitt sedvanliga morgonmål å gick till bussen. Eftersom jag hann till den extra-tidiga bussen passade jag på att utnyttja "överloppstiden" (kallar tiden så eftersom jag tycker det är onödigt att jag åker till sjukhuset mega-tidigt då jag inte ens får betalt för min praktik å 35 veckotimmar) å hoppade av en hållplats tidigare. Ah så skönt det var att promenera den sista biten till sjukhuset: vinden var stilla å solen höll på att gå upp å lyste mysigt över det frusna Helsingfors.

Efter arbetsdagen å en stor kopp kaffe ur min Lexington-mugg piggnade jag till såpass mycket att jag bestämde mig för att åka till gymmet på ett Sats CorePulse-pass. Svettigt å darrande lårmuskler, men skönt är allt jag kan säga.

Nu sitter jag välbehållen, mätt (efter en smaskig hönssallad bestående av sallat, gurka, tomat, ärter, avokado, riven morot, broilerstrimlor, grynost + olivolja + citronsaft) å nöjd sitter jag nu å checkar in ett par härliga svarta läderstövlar på nätet - precis såna som jag sku behöva! Mammas lugna högläsning ur en muminbok för min söta gudotter får ett härligt lugn att sprida dig över hela mig. Ah så skönt det ska bli med veckoslut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3