söndag 2 oktober 2011

Åå de bara fortsätter

Gaaahhh!! Jag blir galen med denhär flunsan: redan efter 2 dagar med totalt täppt näsa och huvudet som känns som en uppblåst ballong är jag snart redo att ge upp - jag orkar inte meeeer!!

Egentligen borde jag inte klaga, eftersom jag egentligen relativt sällan är sjuk. Ändå förvandlas jag till ett synnerligen barnsligt litet monster när jag är sjuk: sablaranamma med alla medmänskor som smittat ned mig och förstört mitt liv för, nja, åtminstone ett par dagar utan jogging eller gympass. Eftersom jag själv ju absolut är oskyldig till att jag blivit sjuk måste jag få skylla på någon annan - vadå utan orsak kan man väl inte gå och bli sjuk?

Jaja, som ni säkert kan läsa mellan raderna så inser jag ju själv hur löjligt mitt beteende är, men jag kan inte hjälpa det att jag mår rent ut sagt kakka av att 
a) ha näsan så täppt att jag inte ens känner lukten av vitlök
b) inte få motionera
c) faktumet att jag äter allt möjligt bara för att jag tycker synd om mig själv 
d) mår ännu mer kakka av allt jag ätit p.g.a. c)

För att både försnabba tillfrisknandet, samt bespara mina medmänniskor från X antal klagomål, har jag idag uppfunnit (och hittat på löjliga namn till dem också!) två stick-och-brinn-dumma-flunsa-drycker:

Vitlöksbomben: koka upp 2½ dl vatten, skala och hacka 1-2 vitlöksklyftor och blanda dem i vattnet. Tillsätt 1-2 tsh honung enligt behov.

C-vitaminen: koka upp 3 dl vatten, pressa ½-1 klementin och tillsätt 1 tsk honung.

Nåja, kanske det är dags att försöka hitta något positivt med denhär dagen också? Om inte annat, men så att ni inte tror att jag blivit en riktig bitter-fia..

Fastän det känns trist när mörkret faller tidigare och tidigare varje kväll så är det en super-bra orsak att tända ljus. Att ännu slänga sig på soffan i sällskap av en bra bok höjer fiilisen ytterligare och får en på bättre humör.                              Fast nu måste jag ju erkänna att jag inte tänkt vara så kulturell ikväll (jag tycker det räknas som hög-kulturellt att läsa), utan tänkte knäppa på TV:n och se på litet (o)nyttig reality: BB 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3