torsdag 20 oktober 2011

Hur gick det sedan..?

Hmpf. Egentligen borde jag inte ens täckas skriva dethär inlägget med tanke på gårdagens, då jag pirrade över hur bloggen håller på att mat:iseras p.g.a. mina dinner-for-today-bilder och lovade skärpa mig och lägga in andra bilder än dessa.

Men hur gick det nu sen?

Äh, vi skippar det och koncentrerar oss på dagens händelser i stället!
Imorse tog jag metron till Hagnäs för att jobba (som gratis arbetskraft - tack skolan!) på Neuvolapäivät, (klik klik) där hälsovårdare och övriga som jobbar på rådgivningen samlas för att uppdatera sina kunskaper och hålla sig up-to-date med nya forskningsresultat och sånt. Min arbetsuppgift idag var att stå vid anmälningsståndet och pricka av deltagarna på en lista, överräcka en sammanfattning av föreläsningarnas innehåll och ge dem ett klistermärke och be dem limma det på bröstet. Ja, för att inte glömma att jag påminde dem om att morgonkaffet serverades 1 våning upp, samt att de imorgon får ett nytt klistermärke ifall de tappat det gamla (högst sannolikt). UGH. Jag hörde rykten om att 600 personer var anmälda, så gissa bara hur torr i munnen (läs: slut i huvudet) jag var efter att ha upprepat samma "god morgon, hur var namnet, här få Ni en sammanfattning och ett klistermärke som ni får fästa på bröstet. Kommer Ni imorgon? Om Ni råkar tappa märket får Ni ett nytt imorgon. Morgonkaffet serveras en trappa upp, välkommen!" och lett efteråt. Huhhuh.


Som tack för att vi arbetar gratis på tillställningen får vi äta gratis. Och det vet ni - det är grejer! Vid morgonkaffet fanns det färska grönsaker, karelska piroger, croissanter, olika pålägg, gröt, mysli, kaffe.. Som på ett hotell alltså! I like - dethär skulle jag gärna vänja mig vid!
Dagens lunch var himmelsk och jag fyllde min tallrik (x 2 för att vara ärlig..)  med mozzarella- och broilersallad, samt ugnslax och dillsås. GOTT!!
Ja, jag kanske inte skall glömma att berätta hur mycket godis, frukt och limsa vi mutas med? För en matglad typ som jag känns det faktiskt inte farligt att önska några hundra personer välkomna, få ta emot skyllor och bara le när man får sådär god mat. Påriktigt! (låter som om jag är lätt lurad, inte sant?


Påväg hem från gymmet. Tights Nike, Skor Nike, väska Longchamp, jacka Henri Lloyd


Efter arbetspasset var det dags för dagens hurtbulle-pass i form av BodyPump. Oj så nöjd jag var när jag märkte att jag orkade träna med större tyngder än för några veckor sedan. Kanske det berodde på min välgjorda tankning..?

På kvällen gick jag ännu ett varv på stan och sedan hem för att fixa dagens middag (eller kan det kallas middag om man äter 20:30?): tacosallad, en av mina absoluta specialiteter!


Tacosallad 20.10.2011
Frisésallat
Gurka
Tomat
Avokado
Stekt maletkött, trattisar och lök
Rostbröd/krutonger
Tacosås
Yoghurt

Beside the point: kan man kalla dethär tacosallad när den inte innehåller nachos eller ostsås?
 
Sallad är så otroligt enkelt att slänga ihop - man bara tar det som finns i skåpet, skär upp det i fina bitar (om man orkar förstås) och lägger upp nätt. Förr åt jag alltid min sallad utan sås, men har konstaterat att det smakar så otroligt mycket bättre MED sås och får samtidigt (beror förstås på såsen) bättre näringsinnehåll. För mig innebär sås antingen ryps- eller olivolja, yoghurt eller taco- eller sweet chili-sås

Sablar så mat:igt dethär inlägget också blev. Måste fundera på allvar över att börja kalla bloggen "en blogg om min mat och pikulitet om mitt liv. Ibland." 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3