lördag 12 november 2011

Att göra någonting ovanligt..


Imorse gjorde jag någonting ovanligt: sov länge.

Allt sedan jag varit liten har jag varit den pigga lärkan på morgonen. Jag minns med ett leende på läpparna hur jag på lördagsmorgnarna steg upp före klockan 8 och gick till köket för att koka kaffe åt föräldrarna och tassade sedan till deras sovrum och meddelade att kaffet var på kommande och att det nog var dags att stiga upp.

När det gäller arbete åker jag helst till jobbet på morgonen, eftersom jag är som effektivast den tiden på dygnet och får således också åka tidigt hem tillbaks. Kvällsturer, vilka inom vårdbranschen oftast börjar kl. 13 eller 14 får mig att bli rastlös och känna mig onödig då jag oftast ändå vaknar tidigt och sedan bara går hemma och väntar på att få åka till jobbet - frustrerande, eller hur? Jag blir så otroligt rastlös om jag inte får "vara effektiv" på morgonen utan bara tvingas vänta (så ni kan gissa hur pain julaftonen har varit för min och för min familjs del då jag vaknade redan kl. 4 och satte mig framför TV:n och väntade på att Joulupukin kuuma linja skulle börja, samt på kvällen då julklapparna kom..)




På senaste tiden har jag dock förändrats så att jag gärna sover länge på morgonen. Detdär med länge är förstås relativt, men för mig innebär det att sova till kl. 10, vilket jag gjorde imorse. Erkänner att jag blev litet till mig då jag tittade på klockan och den var så "mycket", men konstaterade fort att det ju inte har någon betydelse vad klockan är: jag är ledig idag och har endast planerat att gå till matbutiken, that´s all! Möjligen skall jag också lacka naglarna veckoslutet till ära - på vardagarna får jag ju inte ha nagellack då jag är på praktiken.

Nu skall jag surfa runt en stund på Ellos, Nelly och Mulberry och drömma mig bort bland mer och mindre realistiska drömmar..

Ha en skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3