fredag 11 november 2011

Dear Santaclaus..

Julmusik, glitter, granris, pynt, prasslande paketpapper, röda luvor och släktingars frågande efter önskelistor... Aikuisten oikeesti - skall det redan bli jul igen?

Gick förbi den ah-så härliga second-hand butiken Ruuturouva och var tvungen att sticka mig in för att fråga efter en skönhet som hängde i fönstret: en röd Mulberry Bayswater. Väskan var i snyggt skick, en aning sliten men sådär passligt vintage. Även priset var helt okej, men eftersom jag drömmer om en svart eller konjaksfärgad nöjde jag mig med att beundra den.



Påväg hem lekte jag med tanken att endast önska en konjaksfärgad Bayswater i julklapp. Observera att jag lekte med tanken - drömma får man ju alltid! Jultomten skall visst inte komma så enkelt undan i år att han endast behöver bära ett paket till mig, eftersom jag bestämt att jag skall belöna mig själv med en Bayswater den dagen då jag äntligen blir vuxen och har pengar i överflöd. Sannolikheten att det sker är inte så stor, men jag är väl förberedd och har en plan B: ett bra erbjudande eller ett bra kap i en second hand-affär är tillåtet, även om jag inte ännu blivit varken vuxen eller rik. Hihii.



Lauren Conrad, vars böcker jag håller på att läsa, har visst samma väsksmak som jag?

Alla bilder är lånade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3