lördag 5 november 2011

Min lördag, MIN!

Nej vet ni det finns nog inte en bättre början på ett veckoslut än min (åtminstone som den hittills framskridit).

Fredagskväll, massvis måttligt med vin, massvis med godis och bästa flickorna. Dessutom flera bra orsaker att fira: praktiken tog äntligen slut, svenska veckan, E fick en systerson, min 22. födelsedag.. Sedan ut och dansa och skratta åt stackars E, vars skoklack var sned och fick henne att vingla som om hon var hjulbent, stackarn. Ändå hem i god tid och sova länge lördagsmorgon.

Efter en lugn frukost bestående av kaffe, ett äppel, de sista skedarna som återstod av min härliga Melon-passionsfrukt Skyr och nyaste Olivia-tidningen känner jag mig som en prinsessa.
Det är ganska knäppt, men jag måste erkänna en grej: jag tycker att det känns så ortoligt skönt att inte behöva eller ha möjlighet att gå runt på stan och shoppa då det är allhelgona och alla butiker, förutom några enstaka Alepan, är stängda. Jag behöver alltså inte känna någon press på mig att fixa mig fin och behöva strosa runt i butikerna, trots att jag inte behöver något. Jag vet att det låter knäppt, men jag känner på mig att jag behöver eller måste gå runt på stan om jag har en ledig stund och kan inte bara tillåta mig själv att sitta hemma hela dagen framför datorn och lata mig. Det är redan en tid sedan jag skrev ett inlägg om hur "suomalaiset ovat suorittajakansaa", alltså att finländarna är ett presterande folk - det liksom finns inom oss att vi hela tiden måste prestera och bevisa att vi kan och är duktiga. Det skulle vara intressant att veta om något annat folk fungerar lika.. Så i och med att alla butiker är stängda kan jag nu med gott samvete gå sminkfri hela dagen och bara sitta hemma eller gå ut - helt gratis dessutom!

However skall jag nu byta ut pyjamasbyxorna mot vindtäta prasselbyxor och gå ut i friska luften. Tyvärr måste jag skippa springandet, även om jag inte skulle vilja, p.g.a. min envisa snuva som drabbat mig och får nöja mig med att gå. Men hellre ut i friska luften och njuta och tillfriskna fortare, än springa och riskera att flunsan bara förlängs och i mitt fall säkert igen bryter ut i lunginflammation..

Hörs senare, ha en skön allhelgona!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3