söndag 27 november 2011

Shit!

Mitt hjärta stannade säkert för några bråkdelssekunder när jag vaknade i morse och tittade på klockan: 11:10! Shit! Och jag som aldrig sover så här länge! Chocken lugnade sig dock snabbt när jag började fundera noggrannare efter och konstaterade att det ju egentligen inte har något betydelse att jag sovit så länge när jag inte ens har något program planerat för dagen.. Från att ha (antagligen) sett ut som en chockad baby som just sett sig själv för första gången i spegeln, förvandlades jag till att se ut som en lugn spinnande kissemisse.


bilderna från weheartit.com















Att äta frukosten långsamt är vad jag kallar verkligt lyx och egoistiskt nog om jag antingen får göra det ensam, allternativt tillsammans med någon som inte är pratglad. Dagens frukost bestod av kaffe (vilket jag tyvärr lyckades koka litet för starkt då föräldrarna visst gömt kaffemåttet och jag fick ta till en matsked..), päron och färsk ananas, samt Helsingin Sanomat. Det är ganska konstigt hur jag tidigare helst åt smörgås med otroliga mängder ost, skinka och grönsaker, allternativt gröt eller mysli och yoghurt, till morgonmål, medan jag idag föredrar kvarg med nötter, frukstpuré och litet branflakes-flingor, yoghurt med bär och litet mysli eller bara färsk frukt. Jag vet att frukt inte håller hungern borta så länge, men det kändes helt rätt att äta ett lätt morgonmål idag - förmodligen för att jag ju åt knäckebröd med ost när jag kom hem i natt klockan 2..

Igår kväll satt jag på den lokala källaren och avnjöt en kall med tjejkompisen D som jag känt sedan 1996 då vi började lågstadiet. Jag uppskattar verkligen att ha kvar kompisar som man upplevt så mycket med och som man vuxit upp tillsammans med (och i dethär skedet börjar jag låta ca 30 år äldre än jag egentligen är..).
Outfiten igår kväll lyckades jag inte få någon bra bild på, främst p.g.a. brist på ordentlig belysning, vilket ju i sig inte är så konstigt att saknas då det är så löjligt mörkt hela tiden.. Men detaljerna kommer här:

Klocka Michael Kors, tröja H&M


Armband Glitter


Bälte Global Accessorier

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3