måndag 23 januari 2012

Best monday of this week

Mätt, nöjd och belåten sitter jag här framför datorn och konstaterar åter att måndagen nog inte alls är den värsta dagen i veckan (i alla fall inte denna vecka!).

Morgonen började jag hurtigt med att åka till skolan i god tid och fixade en PowerPoint-presentation och gick sedan på en föresläsning om posters och höll på att få nippor då jag insåg att timmen hade exakt samma innehåll (och kommentarer, humorinslag och slides) som för ett år sedan. Gaah. Vadå onödigt?

Cardigan Zoey, top Object, jeans Diesel, boots Clarks


Watch Michael Kors, bracelets Snö of Sweden + Nomination

Däremot var jag riktigt nöjd med presentationen om arbetssäkerhet som jag höll inför klassen. Trots att jag inte övat alls (får man erkänna sådant in public?), lyckades jag få sagt allt det som jag ville på en hyfsat kort tid.

Efter skolan tog jag bussen hem och log för mig själv när jag febrilt försökte komma fram bland snöhögarna: bara två dagar kvar och så behöver jag inte se snö på en vecka! Muahaa.

gymmet drog jag värsta ben-passet och såg ut som om jag skitit på mig när jag äntligen gick därifrån, men ah så skönt det kändes! Detdär med lugn, sansad träning är helt enkelt inget för mig: med ett yoga-pass i bagaget kan jag bara konstatera att jag hellre relaxar hemma på soffan än drar mig till en svettig jumppasal för att ligga på golvet.

Efter gymmet gick jag en sväng via stan och köpte en skjorta, samt via matbutiken där jag fick en snilleblixt att testa på någonting nytt: pangasius-fisk. Oftast då jag vill ha fisk köper jag lax, men eftersom pangasiusen (som altså är en vit fisk) var på erbjudande (och över hälften billigare än laxen..) tog jag risken och det visade sig vara ett bra drag: jag har inte på länge ätit någonting så gott!

Nu skall jag fortsätta göra litet research om kameror. Om någon har en bra kamera till hyfsat pris att rekommendera så hojta till! Kriterierna är fortfarande de samma: bilder med hög kvalitet, helst ganska liten storlek och hyfsat pris.

Hyvä ruoka, parempi mieli - jepjep. En voi muuta kuin vetää johtopäätöksen ettei se maanantai (ainakaan tällä viikolla) ole yhtään hullumpi päivä!
Aamulla lähdin aikaisin koululle ja sain kyhättyä kasaan PowerPoint-esityksen, jonka jälkeen oli vuorossa luento. Voi kyllä kyrsi kun huomasin että luennolla oli tasan sama sisältö (ja humoristiset kommentit ja kuvat), kuin tasan vuosi sitten kun kävin samannimisellä luennolla - great!
Noh, onneksi iltapäivällä pitämäni esitelmä yritysturvallisuudesta pelasti koulupäivän: vaikken ollut harjoitellut esitelmää ollenkaan (saako tälläistä edes paljastaa oikeasti?), sain kaiken haluamani sanotuksi ja olin oikein tyytyväinen suoritukseeni.
Iltapäivällä kävellessäni bussilta kotiin hymyilin itsekseni lumikinosten keskellä: enää pari päivää, eikä mun tarvitse nähdä lunta viikkoon! Woopwoop!
Salilla vedin sellaiset jalkatreeni että huhhuh. Kävellessäni salilta ulos näytin siltä kuin olisin päästellyt housuuni, mutta fiilis oli korkealla: että rakastan kovaa treeniä! Rauhallinen, hiljainen treeni ei vaan ole mua varten. Käytyäni kerran elämässäni joogatunnilla, voin sanoa että rentoudun mieluummin kotona sohvalla kuin salilla hikisellä lattialla puuskutellen. Tsori vaan.
Salin jälkeen suuntasin vielä kaupungille, ostin paidan ja ruokakaupasta tein uuden löydön: pangasius-kala. Yleensä ostan kala-himoissani lohta, mutta kun tuo pangasius oli tarjouksessa (ja yli puolet halvempaa kuin lohi..) tein villin vedon ja ostin sitä - ja kyllä kannatti!
Nyt olisi vuorossa vielä kamera-bongailua netistä. Jos joku osaisi suositella hyvää, suht. halpaa ja pientä kameraa niin otan ehdotuksia mielelläni vastaan!

3 kommentarer:

  1. Vill ta ner dig på jorden liten med din pangasius-upplevelse. Ta och läs WWFs fiskguide, så vill du inte ha den fisken igen på en tid...
    Vi har nog också ätit pangasius en eller två gånger, och visst var den okej, men inte super. Men om plånboken skulle tillåta, så skulle jag säkert föräta mig på gös... =)
    Abborre är inte heller alls tassig, testa det nästa gång! (det är plånboksvänligare än gös)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äh, tack för infon! Ush så ledsen jag blev när jag tydligen njutit av fisk som bara är till skada för naturen :/ Fisk är så sabla dyrt att man helt enkelt får nöja sig med lax typ varje gång. Blah.

      Radera
  2. Testa abborre! Abborrfiléerna brukar inte vara dyra, kring 10e/kg kanske?

    SvaraRadera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3