söndag 5 februari 2012

Nail-news

Nu har snart 2 veckor gått sedan jag var och fixade gelförstärkningar i form av fransk manikyr på Biosalonki i Kampen (klik!) och det är dags att checka hur naglarna mår:


Mina naglar är redan i sig ganska starka och spricker (som tur) ganska sällan, så i princip skulle jag klara mig med vanligt nagellack. Nu efter att i snart 2 veckors tid fått beundra dessa stiliga skönheter varje dag är jag mer än nöjd över att jag lät fixa naglarna, trots det saftiga priset. Veckan i Dubai löpte smärtfritt då jag inte behövde bekymra mig över att lacka naglarna (nog för att det skulle ha fixats billigt på ett lokalt spa..) och jag märkte hur jag gärna visade upp händerna bara för att de var så fina. Solen och värmen (eller kanske det var den stressfria miljön?) fick mina naglar att växa med knakande fart, så lackningen kommer knappt att se bra ut i 3 veckor, vilket är medeltalet för tiden som naglarna brukar hålla.

Det är kanske värt att nämna att jag inte satsat så fullt på vården av naglarna som jag skulle ha kunnat, men har lackat dem ett par gånger med BioSculptures lack, samt filat dem en aning. I övrigt har jag levt som normalt med dem och har varit positivt överraskad över hur bra naglarna verkligen håller!

Nu återstår det att se om jag skall återgå till mina naturliga naglar efter 1 vecka eller om jag igen skall fixa ett hål i plånboken och fortsätta med förstärkningarna - de är ett så smärtfritt, enkelt och bekvämt sätt att se fin ut!


Pian on 2 viikkoa kulunut siitä kun viimeinkin uskaltauduin Kampissa sijaitsevaan Biosalonkiin (klik!) laitattamaan geelivahvistukset kynsiini ranskiksen muodossa. Ja mitä kynsille kuuluukaan?
Kynteni ovat luonnostaan suhteellisen vahvat eivätkä (onneksi) lohkeile kovin herkästi. Päädyin silti vahvistuksiin, koska ne vaikuttivat luonnollisen näköisiltä ja helpolta tavalta saada siistin näköiset kätöset.
Viikko Dubaissa sujui täysin ongelmitta ja huomasin esitteleväni käsiäni tavallista ahkerammin, koska ne olivat mielestäni niin hienot. Oli helppoa kun ei tarvinnut miettiä kynsien lakkaamista, vaikka sen nyt toki olisi pystynyt halvalla hoitamaan paikallisessa salongissa. Anyway.
En tiedä johtuiko se sitten auringosta ja lämmöstä, vaiko täydellisestä rentoutumisesta, mutta kynteni ovat kasvaneet turbo-vauhtia ja epäilen vahvasti josko tuo 3 viikkoa, mikä siis on se keskimääräinen huoltoväli, riittää.
Myönnettäköön etten kauhean ahkerasti ole kynsiä hoideskellut - pari kertaa toki lakannut BioSculpturen lakalla sekä viilaillut ja muutenkin elänyt näiden kanssa täysin normaalia elämää. Olenkin ollut positiivisesti yllättynyt siitä, miten hyvin nämä kestävät (ovat täysin ylittäneet odotukseni!).
Noin viikko on siis vielä aikaa miettiä siirtyäkö takaisin omiin kynsiin, vaiko jatkaa tätä helppoa ja huoletonta elämää..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3