tisdag 21 februari 2012

Outfit & sweets for hard times

Ja, skrivprocessen fortsätter och inget mer om det. Ugh!

Morgonen började jag med mitt sedvanliga morgonmål (kvargmössö och en enorm kopp kaffe) i sällskap av nyaste numret av Elle. That´s what I call lyx! Sedan drog jag träningscaprina och jackan på mig och traskade i snöyran och slasket till gymmet. Tröskeln att gå till gymmet är för tillfället lägre än någonsin då gymmet befinner sig på andra sidan gatan och inom max. 2 minuters gångavstånd hemifrån. Lyx det också! Cyklade igång kroppen och blodcirkulationen, tänjde litet och gick sedan nöjd över mig själv hem för att börja skriva (vilket inte löpte så bra som jag hoppats, men vem kan hei motstå H&M:s vår- och sommarkollektion (klik!) när det snöar ute?

Never trust a fake smile or?
Trousers Nike, jacket Henri Lloyd


På kvällen tog jag min utmattade kropp ut på en lugn joggingtur. Jag kände mig som Bambi då jag skuttade över vattenpölarna och slaskmassorna, men oj så skönt det var efter en allt för lång paus att springa ute i friska luften!

bilden från google

Jag vill btw varna  tipsa er om något beroendeframkallande: Sisu Kekäle-pastiller. Pastillerna är härligt salta, men samtidigt söta och konsistensen erbjuder ett lagom tuggmotstånd. Man märker knappt hur man stoppar i sig pastill efter pastill... Som tur är asken stor! Jag funderar på att tacka Leaf i mitt examensarbete: utan er skulle mitt examensarbete aldrig blivit färdigt.




Joo-o, kirjoittaminen jatkuu eikä sanaakaan siitä. Hyh.
Aamuni lähti käyntiin tavanomaisen aamiaisen (rahkakombon sekä kahvisaavillisen kanssa) sekä uusimman Elle-lehden myötä. Lähes täydellinen alku aamulle mielestäni! Aamupalan jälkeen vedin treenicaprit ja takin päälle ja lompsin salille. Kynnys lähteä salille on nyt matalin ikinä, koska sali sijaitsee aivan kadun toisella puolella ja maks. 2 minuutin kävelymatkan päässä kotoa! Salilla poljin pyörää hetken herättääksen kroppani, venyttelin hetken ja lompsin takaisin kotiin mukamas pirteänä kirjoittamaan. Hei kuka voi kirjoittaa oikeasti intensiivisesti kun ulkona sataa lunta ja H&M:n nettisivustolla pyörii kevät- ja kesämallisto? Aivan.
Illalla palkitsin itseni rauhallisella juoksulenkillä. Muistutin lähinnä Bambia vesilätäköiden yli hyppiessäni, mutta ai miten olikaan ihanaa hengittää raitista ilmaa ja hiljakseen hölkätä eteenpäin?
Haluan muuten varoittaa suositella teille Sisun Kekäle-pastilleja: sopivan suolainen-makea-maku ja puruvastus tarjoavat mitä parhaimman makuelämyksen eikä sitä edes huomaa miten pastilleja tulee napsittua yksi toisensa jälkeen. Varsinkin kun inspiraatio kirjoittamiseen uhkaa kadota, nappaan pastillin suuhun ja johan kulkee! Harkitsen Leaf:in kiittämistä opparissani: ilman teitä ei opparin kirjoittaminen olisi sujunut näin hyvin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3