fredag 24 februari 2012

Whoa, friday!

Aaaaaaaa, så efterlängta denhär veckodagen har varit: fredag och veckoslut! Känns verkligen som att jag är i behov av helg efter allt surfande skrivande. Puh.

Började dagen med att sova 20 minuter extra - bara för att det kändes så bra. Efter en mugg (läs: Lexington-muggen som rymmer 3 koppar kaffe) kaffe och vanliga kvargmössön till tonerna av Radio X3M:s morgonshow (vilka btw är tre element som min morgon bestått av nu varje morgon i 3 veckors tid - vadå rutin-bunden typ?) traskade jag till gymmet för att värma upp kroppen med en lugn aerob träning. Detdär med lugnt kan ni glömma, men plötsligt kände jag bara för att klämma i litet extra och sätta i en större växel - altså drog jag värsta 30 minuters intervallträningen med uppvärmning med 9 km/h och sedan spurter med 12-14 km/h. Svetten bara sprutade omkring mig, men voi huhhuh så bra det löpte! Jag har konstaterat att min kroppbättre klarar av aerob och långdistans-träning på morgonen och förmiddagen och muskelstyrkeövningar senare på dygnet. Kan hända att det har att göras med kroppen hunnit varmna upp under dagen, medan den på morgonen (iaf i mitt fall) är stel som en bock.

Efter några timmars skrivande var det dags att ta sitt pick och pack och hoppa på bussen. Under veckoslutet skall jag träffa två tjejkompisar som jag inte hunnit träffa på UR-länge och det ser jag fram emot!
Och oj så jag är sugen på någonting gott-gott-gott. Jag har varit super-duktig och inte ätit något gott på HELA veckan och nu märker jag hur godistanden börjar värka... Bäst att försöka hitta något botemedel asap.


bilden från google

A-a-a-a-aaaa, miten ihanaa kun viimeinkin on perjantai ja viikonloppu alkaa! Tätä päivää olen odottanut koko viikon ja olenkin mielestäni ansainnut vapaata ahkeran surffailun kirjoittamisen jälkeen.
Aamuni alkoi (kuten se itseasiassa on alkanut joka aamu samalla tavalla jo 3 viikon ajan - mitä minkäkö rutiineihin jumiutunut?) tavanomaisesti kahvin, rahkamössön ja Radio X3M:n aamushown voimin. Näiden jälkeen suuntasin taas aamusalille aikeissa herätellä kroppaa rauhallisella aerobisella. Noh, tuon rauhallisen voitte unohtaa: innostuin nimittäin vetämään 30 min intervalleja ensin lämmitellen 9 km/h ja sitten spurttaillen minuutin pituisia 12-14 km/h spurtteja. Hiki lensi ja fiilis oli katossa! Oonkin huomannut ittestäni et aerobinen ja pitkäkestoinen liikunta sopii mulla paremmin aamuun, kun taas lihaskuntoharjoittelu ja anaerobinen sujuvat paremmin illalla. Johtuisikohan siitä että lihaskuntoa varten tarvii lämpimämmän kropan ja päivän aikana se olisi sitten ehtinyt lämmetä? Hmm.
Parin tunnin aherruksen jälkeen olikin aika suunnata kohti bussia. Viikonloppusuunnitelmissa on treffit parin tyttökaverin kanssa, joita en oo tavannut liian pitkään aikaan. Sitä siis odotellessa! Ja nyt alkoi viikon herkkulakon jälkeen karkkihammasta kolottaa.. Pakko etsiä jotain namia käsiini asap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3