onsdag 21 mars 2012

Finally it´s here!

Trots att solen inte idag heller väckte mig med sitt ljusa sken, bestämde jag mig för att våren officiellt är här - och klädde mig i min favorit kjol!

Never mind the face.
Blouse Vila, skirt Zara, watch MK, bracelet Nomination

Thihii, a bit happier!

Även förra natten hade jag s.k. liskodisco och hade svårt att somna, vilket resulterade i att jag definitivt inte skulle ha orkat upp i morse. Jag fattar bara inte varför jag har så svårt att somna på kvällen, eftersom jag inte ens har något speciellt som bekymrar eller distraherar mig - inte ens grannarnas TV-tittande har stört mig längre! (knack i trädet - ikväll kommer de väl igen att titta på repris av The Voice of Finland med högsta volym)

Efter att ha haft min slutvärdering, där jag och min handledare konstaterade att vi bedömt mig och mitt kunnande under praktiken väldigt lika, spatserade jag till Sokos 3+1 dagar (klik!) för att fylla mitt förråd av mina två favorit-hårstylingsprodukter: Herbina Sensitive-hårspray och Klippotekets Dry Schampoo. Dessa två produkter är så otroligt lätta att använda och lyckas hålla mitt hår i styr så bra att jag nu allt oftare kan hålla håret öppet, altså utan hårband, vilket är ett stort plus då mitt hår redan färdigt är så slitet av alla ponnysvansar och hårband som jag utsatt det för. Rekommenderar varmt!


På eftermiddagen drog jag och tjejkompisen T ut på promenad till havsstranden i den uppfriskande luften - och solskenet! Mina ben är fortfarande som trästyltor efter måndagens killer-workout med fokus på benen, så en promenad i gott sällskap satt verkligen bra. Att vädra huvudet och tankarna tillsammans med en kompis i friska luften piggade upp mig och fick mig på så bra humör att jag faktiskt städade hela bostaden när jag kom hem!

Osch så trött jag känner mig. Bäst att försöka gå i säng i tid idag - i hopp om att somna litet fortare än hittills.

Vaikkei aurinko tänäänkään herättänyt minua hyväilevillä säteillään, päätin että se kyllä tänään alkaa. Kevät nimittäin.
Viime yönä sängyssäni vallitsi taas vaihteeksi liskodisko, enkä saanut unen päästä kiinni ihmisten aikaan, vaan huomattavasti myöhemmin. Heräsin siis taas zombina, mutten antanut sen häiritä, vaan päinvastoin avasin kevätkauden pukeutumalla suosikki-hameeseeni!
Pidettyämme loppuarviointini koululla, poikkesin Sokoksen 3+1-päivillä hakemassa kahta suosikki hius-tuotettani: Herbinan Sensitive Hiuslakkaa, sekä Klippoteket:in Kuivaschampoota. Ilman näitä kahta tuotetta en enää tulisi toimeen: ne pelastavat hiukseni joka ikinen aamu ja pitävät itse asiassa tukkani niin hyvin kuosissa, että voin pitää hiuksia auki huomattavasti useammin kuin ennen (mikä on suuri voitto hiuksilleni, jotka ovat korppuiset ja kärsineet, kiitos lukuisten ponnareiden).
Iltapäivällä suuntasin kaverini T:n kanssa merenrantaan kävelylle nauttimaan auringosta. Kävely teki kyllä terää, sillä alaraajani ovat edelleen iiiihan jumissa maanantain rääkkitreenin jälkeen. Lisäksi raitis ilma ja hyvä juttuseura oli kohdillaan - ja itseasiassa piristi minua niin, että siivosin kotiin päästyäni koko kämpän!
Mutta kylläpä väsyttää. Pitää yrittää päästä ajoissa tänään nukkumaan..

2 kommentarer:

  1. Lueskelin blogiasi ja pidin kovasti. :) Minulla on paljon ruotsalaisia sukulaisia ja luen hyvin paljon ruotsinkielisiä blogeja, ehkä juuri siksi pidän sinunkin blogistasi.! En vain löytänyt sivultasi kohtaa missä olisin voinut liittyä lukijaksi. Miten siis pääsen lukijaksesi? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heippa! Hei kiitos samoin - itsekin lueskelen blogiasi ja kiitosta haluan varsinkin antaa siitä hampaiden valkaisu-postauksesta :) Lisäsin tuonne reunaan nyt "seuraajat"-kuvakkeen :)

      Radera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3