onsdag 2 maj 2012

Asses gettin' broader

Nej jag beklagar: passiviteten har fortsatt hela dagen, trots att jag ännu på morgonen inbillade mig att det bara handlade om morgontrötthet.

Visst har jag fått skoluppgiften NÄSTAN färdig (och jag lovar åt mig själv att fixa den färdig före midnatt), men jag erkänner att jag spenderat största delen av tiden framför datorn idag på Facebook, på bloggar och på nätbutiker. Jag förstår inte varför jag inte lyckats ta mig själv i kragen och göra uppgiften redan tidigare, eftersom den varken är krävande eller stor. Dessutom vet jag att det är sista skoluppgiften EVER som jag behöver göra (åtminstone tills jag hittar på att studera något annat..), så varför inte klämma i med sina sista krafter och göra uppgiften ordentligt? Ja, visst kan ju vappen och den långa ledigheten ha något med saken att göras, men jag misstänker att det tyvärr handlar om en enda sak: lathet.

Och till min fasa insåg jag i butiken att mitt hår påminner om en hög hö - shit! Oljebehandling, here we come.
Sovarissa huomasin kauhukseni, että tukkani muistuttaa enemmän kuivaa heinää kuin hiusta -  kääk! Öljykäsittely, täältä tullaan.

På kvällen gick jag till matbutiken eftersom kylskåpet såg hotfullt tomt ut (läs: i en annan människas ögon var det väl halvfullt, men jag gillar att ha ett stort utbud för mig!), men hur det nu sedan kom sig så råkade jag hamna in på Mango och kunde inte motstå att plocka med mig en vit härlig spetstopp, samt något som jag länge funderat på och i smyg drömt om: en halsduk med leopardmönster.
Meat is weak, sägs det och vips gick jag ut ur Mango med en papperspåse i handen och ett brett leende på läpparna. Hmpf, typiskt mig. Jag tror det är bäst att inte berätta att jag dessutom gick till Stockmann Beauty (men jag hade faktiskt inte en påse i handen när jag gick därifrån - bara stora planer på att ha en..!).

Jag gillar skjortor som har stor öppning i ryggen, men som är vanliga på framsidan - de har liksom en grej!
Tykkään tällä hetkellä paidoista, jotka ovat selästä avoimia, mutta tavallisia etupuolelta - niissä on niinkuin joku juttu!
I matbutiken köpte jag det gamla vanliga, alltså de basvaror som för tillfället utgör grunden för mina matvanor. Min nyaste passion är ju kvarg, bär, havregryn och saftsoppa i en enda härlig röra, men på delad första plats kommer nog surskorpor: så enkla, så goda, så unika - speciellt med smör och ost på!


 Eikä, lusmu. Kyllä vaan, lusmuilu on jatkunut koko päivän, vaikka uskottelin itselleni aamulla, että se olisi vain hetkellistä aamuväsymystä. Päivän saldo on jäänyt harvinaisen ja epätavallisen surkeaksi: koulutehtävää en vieläkään ole saanut täysin valmiiksi, vaikka monta hyvää yritystä olen tehnytkin. En vaan tajua, miksen saa otettua itseäni niskasta kiinni - onhan kyseessä viimeinen koulutehtäväni IKINÄ (tai siis ennenkuin keksin jotain muuta opiskeltavaa ;)) eikä se ole mitenkään vaikea tai iso. Toki vapulla ja pitkällä lomalla voi olla osansa tässä pelissä, mutta epäilen valitettavasti että suurin syy on - aivan - laiskuus.
Illalla läksin kauppaan, koska jääkaappi alkoi näyttämään huolestuttavan tyhjältä (lue: jonkun muun silmissä siis puolitäydeltä, mutta kuulun niihin, jotka tykkäävät että on mistä valita). Kuinka ollakaan eksyin Mangoon ja siellä jokin voima sai minut valtaansa ja kiikutin sovariin ihanan valkoisen pitsipaidan, sekä jotain josta olen jo pitkään salaa haaveillut: leokuvioisen huivin. Liha on heikko, vai miten se menikään ja hups-hups lähdinkin Mangosta paperipussi kädessäni ja leveä hymy naamalla. Just tyypillistä.
Ruokakaupasta kotiutin sellasia juttuja, jotka tällä hetkellä toimii perustana ruokavaliossani. Tämän hetken ykkösenähän toimii rahka-marja-mehukeitto-kaurahiutale-kombo, mutta hyvällä jopa jaetulla sijalla seuraa kyllä hapankorput - mums! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3