fredag 18 maj 2012

Good morning - you smiling already?

Jag tycks inte kunna sluta överraska mig själv: trots att jag imorse hade väckarklockan och ringa betydligt tidigare och tvingades gå hemifrån mer än 30 min tidigare för att ta bussen till jobbet, sitter jag här i bussens mörker och ler för mig själv. Och hey for real - det regnar ju t.o.m. ute!
Får se hurdan rumba vi kommer att ha på jobbet idag såhär dagen efter en helg. Ännu mer väntar jag på måndagen då Finland kommer att spela hockey på söndagen. Vågar knappt föreställa mig hur många så kommer att känna sig okapabla att gå på jobb om Finland lyckas kamma hem en glansig önskad medalj ;)
Anyway vill jag önska alla en bra fredag. Att ha ledigt på torsdag är nog bland de fiffigaste uppfinningarna: en dag jobb och så är det helg igen!

Hmm.. Edelleen jatkan tätä itseni yllättämistä: vaikka ulkona sataa ja jouduin heräämään ja lähtemään kotoa huomattavasti normaalia aikaisemmin, istun täällä bussissa ja hymyilen itsekseni (ja tunnen itseni sen takia hieman höntiksi :D).
On jännä mennä töihin ja nähdä minkälainen rumba siellä odottaa näin yhden vapaapäivän jälkeen. Vaan vielä suuremmalla mielenkiinnolla odotan maanantaita - se miten Suomi pärjää sunnuntaisessa pelissä nimittäin saattaa näkyä meillä terveyskeskuksessa ;) Hih, noei kai.
Anyway haluan toivottaa kaikille hauskaa perjantaita! Torstai voisi useamminkin olla vapaapäivä: nyt on enää päivä töitä ja taas viikonloppu ja uudet kujeet :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3