tisdag 15 maj 2012

How do you react?

Att jag gillar vanor och listor är inget nytt. Jag tror överlag att människar fungerar så att hon trivs bäst med och är liksom bekvämast i det som hon är van vid och att en rubbning i det "normala" leder till en förvirring. Hittills har jag alltid tänkt på förvirringen som någonting negativt och som någonting obekvämt, samt att människan så fort som möjligt börjar sträva tillbaks till det "normala" för att återfå sin positiva omgivning och fiilis.

Jag misstänker att jag hittills haft fel. Åtminstone har jag på sistone börjat ifrågasätta mitt påstående.

Det har skett en förändring, vilken har fått mig att börja inse att rubbningen (eller förändringen, whatever you wanna call it) inte automatiskt behöver föra med sig någonting negativt, utan att den också kan medföra någonting positivt.

Erfarenheter?

Nice clothes, better workout!

On päivänselvä fakta, että pidän rakastan listoja ja rutiineja. Uskon ylipäätään, että ihminen nauttii ja on parhaimmillaan juuri silloin kun häntä ympäröi hänelle tutut piirit ja rutiinit. Tähän asti olen myös elänyt myös siinä uskossa, että jos näitä ympyröitä lähdetään muuttamaan niin ihminen ikään kuin joutuu pois raiteiltaan. Tämä tuo mukanaan jotakin negatiivista ja jotta ihminen pystyisi palaamaan "normaaliin" tilaansa, eli siihen tuttuun positiiviseen tilaansa, tarvitsee hänen päästä eroon tästä "häiriötekijästä". 
MUTTA. Olen viime aikoina alkanut kyseenalaistamaan teoriaani ja alkanut miettimään josko sittenkin koko teoriani on ihan väärässä ollut - ja koko ajan.
Elämääni on tullut muutostekijä, joka on saanut minut kyseenalaistamaan teoriaani ja uskomaan, ettei se muutostekijä välttämättä johda mihinkään negatiiviseen.   
 Kokemuksia?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3