torsdag 10 maj 2012

New domestic cosmetics in

Egentligen tycker jag att det är helt knasigt att slösa en massa pengar på dyra kosmetika och andra hygienartiklar som utvecklats utomlands, då de inhemska produkterna under de senaste åren fått en rejäl face-lift och tagit stormsteg mot det positiva och utvecklats sedan 90-talet.

Efter att ha läst så mycket positivt om Lumenes (klik!) nya produkter bestämde jag mig för att ge dem en chans och köpte en tonande fuktcréme, samt en gel som håller ögonbrynen i styr.


Lumene Arctic Aqua Tinted Moisturizer
Följande beskrivning hittades jag på Lumenes hemsidor:

Tehokosteutusta pohjoisen luonnosta. Kevyt emulsio korostaa ja tasoittaa ihon omaa, luonnollista sävyä. Antaa kauniin, kuulaan lopputuloksen jättäen ihon kiillottomaksi. Kaksi luonnollista vaihtoehtoa tummemmalle ja vaaleammalle ihon sävylle tai kesä- ja talvikäyttöön. Ihosta tulee hetkessä säteilevämpi, raikkaampi ja tasaisempi. Virkistävä koostumus sisältää mineraalipitoista, puhdasta suomalaista lähdevettä ja ihon kosteustasapainoa ylläpitävän hydroxylitol™-yhdisteen. Aurinkosuojakerroin 15.
Sopii kaikille ihotyypeille ja erityisesti naisille, jotka haluavat kevyen, luonnollisesti peittävän lopputuloksen ja helpon sekä nopean 2in1-tuotteen. Tuote sopii naisille, jotka haluavat häivyttää ihon epätasaisuuksia ja peittää pieniä virheitä. Tuote ei sisällä parabeeneja. 50ml.

Krämen anpassar sig otroligt bra till den egna hudfärgen och lämnar inga störande ränder eller fläckar. Solskyddsfaktorn 15 uppskattar jag, eftersom solstrålarna är extra-skadliga för huden nu efter den långa vintern. 
Konsistensen är ganska rinnig, så det gäller att vara försiktig med doseringen. Krämen är tunn och lätt, men täcker in små färg-ojämnheter i huden, samt ger huden en jämn ton (perfekt för mig med couperosa och fräknar). Förpackningen är fräsch och hålls hygienisk, vilket jag uppskattar; ogillar burkar dit man skall doppa fingrarna. 
Voide tasoittaa omaa ihon väriä ja ikäänkuin sulautuu värin kanssa yhteen, jättämättä ärsyttäviä rantuja. Aurinkosuojasta (15 spf) suurta plussaa, samoin raikkaasta putelin ulkonäöstä, sekä tuubista, joka on mielestäni hygienisempi käytössä kuin purkki. Koostumukseltaan voide on aika ohutta, eli suosittelen varovaisuutta annostelussa.  

Lumene Blueberry Eyebrow Fixing Gel
Såhär beskriver Lumene produkten:
Täydellistä, pitkäkestoista muotoa kulmille. Siistit, huolellisesti muotoillut kulmakarvat antavat ryhtiäkoko kasvoille. Kulmien muotoilugeelillä ja -vahalla voit muotoilla kulmasi tarkasti ja vaivattomasti. Kierreharja mahdollistaa näppärän työskentelyn.
Täysin väritön Lumene Blueberry Kulmien Muotoilugeeli sopii kaikille, myös vaaleista vaaleimmille kulmakarvoille. Sopii erityisen hyvin kaikille naisille, jotka haluavat siistit ja huolellisesti muotoillut kulmat, mutta ei väriä. Tuote ei sisällä parabeeneja eikä hajusteita. 6 ml.


Gelen är färglös (det finns också en brun version!), lätt att använda och lätt och håller - utan att ljuga - ögonbrynen i styr hela dagen, trots att man sportar, går utomhus, ja - lever normalt. Hur har jag klarat mig utan denna?!

Geeli on väritöntä (löytyy myös ruskea versio!), helppokäyttöinen, kevyt ja pitää - valehtelematta - kulmakarvat kuosissa koko päivän, liikunnasta ja ulkoilusta - normaali elämästä - huolimatta. Miten olen selvinnyt tähän asti ilman tätä tuotetta?!

Herbina Marja Spa Antiperspirant

Följande beskrivning hittade jag på Herbinas hemsida: 

MarjaSpa roll-on antiperspirantti tarjoaa pitkäkestoisen 48 tunnin suojan hikoilua vastaan. Makean marjaisesta tuoksusta tunnistaa herkulliset punaiset marjat.

Tuotetiedot  |  Ainesosaluettelo

Hellävarainen, mutta tehokas antiperspirantti tehoaa hikoiluun jopa 48 tuntia. Tuote on alkoholiton ja dermatologisesti testattu.


Ärligt talat skulle jag inte ha fäst uppmärksamhet vid produkten om det inte skulle ha varit för Helsinki City Run, där de delade ut gratis-prover av dessa antiperspiranter. Well, får se vad den går för tänkte jag och smorde in armhålorna med Herbinan och begav mig iväg på halvmaratonet.
Doften är söt och fräsch och burken ser fin ut, men är aningen klumpig och stor och omodern. 
Trots att jag svettades under halvmaratonet (inte så konstigt, right?) anser jag att jag svettades betydligt mindre än med min tidigare deodorant.

Totta puhuakseni en olisi välttämättä kokeillut tuotetta, ellen olisi saanut siitä ilmaisnäytettä Helsinki City Runista. Päätin kuitenkin pistää Herbinan kovalle koetukselle ja laitoin sitä kainaloihini aamulle ennen puolimaratonille lähtöäni. 
Tuoksu on makea ja raikas, eikä imelä ollenkaan. Purkki on hienon näköinen, mutta aika iso ja vanhoillisen näköinen. 
Okei, myönnetään: hikoilin kuin pieni sika puolimaratonin aikana (yllärikö?), mutta uskoisin, että hikoilin huomattavasti vähemmän kuin aiemman antiperspiranttini kanssa.

2 kommentarer:

  1. Jag har använt ögonbrynsgelen (den bruna) en tid redan och åtminstone varit jättenöjd med den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag testade också den bruna, men eftersom den ändå gav litet färg och jag är ovan att sätta tilläggsfärg på mina redan-så-bruna-ögonbryn, valde jag det säkra kortet och tog den transparenta. Men den är helt super! Inga buskiga ögonbryn här inte ;)

      Radera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3