söndag 20 maj 2012

Thank God it´s Monday tomorrow


Never mind rubriken för inlägget: mitt veckoslut har varit toppen och fullspäckat med program!

Fredagens arbetspass var ganska tungt, eftersom vi hade mer eller mindre patienter (vilket jag nog hade räknat ut på förhand, då det var helg på torsdagen). Men stressnivån i min inre barometer sjönk direkt då jag kom hem, vilade en stund och drog sedan ut på länk. Jag väntar med iver på att få träffa min Personal Trainer, eftersom jag upplever att jag har ett problem i mitt tränande, då jag inte riktigt vet hur jag borde bygga upp ett program som skulle stöda min utveckling både gällande joggingen och gymträningen.

På kvällen satt jag med D i några timmar, avnjöt varsin kall och förbättrade världen. Trots att det var ett tag sedan vi senast träffades kändes det inte alls så: med D kan vi typ fortsätta diskussionen där vi senast blev - oberoende om det då är 1 vecka eller 1 månad emellan träffarna! :)

Lax, zucchini-plätt, gurka, tomat och feta. MUMS!
Lohta, kesäkurpitsalätty, kurkkua, tomaattia ja fetaa. NAM!

Hela lördagen kände jag mig hängig och inte alls som mig själv: kroppen var alldeles matt och ur-sugen; jag orkade inte ens träna! Satsade i stället på att fixa god mat åt mig och vila - både på terassen i solskenet (och blåsten..), samt slöandes på sängen. Och tur det, för på kvällen gällde det att sticka ut med E och erövra dansgolven. Inget mer om det, men roligt var det!

Party-outfit! top Seppälä, trousers Pieces, watch MK
Som det oftast brukar vara, så har jag varit mer eller mindre slapp och slö hela dagen idag - perus-söndag. Jag var ut på en lång promenad i solskenet till havsstranden, gick hem för att vila en stund och gick sedan via stan, där jag investerade i en ny sport-bh från Intersport (klik!) där man fick 20% rabatt med Plussa-kortet. Sedan satt jag resten av kvällen utanför Kampens köpcenter, drack take away-coffee från Mäkken och åt jordgubbar och njöt av kvällssolen tillsammans med T. En bättre avslutning på veckoslutet kan jag inte ens föreställa mig, fast det gäller nog att gå och lägga sig i god tid - imorgon är det måndag, ny vecka och jobb som gäller.

Frisyr perfekt att fixa i dagen efter-hår ;)
Kampaus, joka sopii täydellisesti dagen efter-tukkaan ;)

Dagens: shirt JC, blazer Zara, scarf ? (Moda?), jeans H&M, ballerinas Vagabond
... och en plastsäckpåse med tomflaskor..
...ja säkillinen kassillinen tyhjiä pulloja...

Nojoo, ehkäpä tuo otsikko on hieman liioittelua: viikonloppuni on ollut mahtava ja todella ohjelman täyteinen.
Töissä oli tosiaan aikamoinen rumba perjantaina, mutta onnistuin onneksi nollaamaan stressi-tasoni lähes samantien kun pääsin kotiin lepäämään ja myöhemmin juoksulenkille. Odotan toisaalta innolla uuden personal trainerini tapaamista, sillä toivon hänen pystyvän tekemään minulle harjoitteluohjelman, joka tukisi sekä juoksu- että saliharrastustani. Tällä hetkellä tuntuu vähän siltä, että junnailen paikoillani molempien suhteen eikä kumpikaan oikein ota kehittyäkseen..
Illalla tapasin vielä D:n lasillisen merkeissä maailmaa parantaen ja aika kului taas vaihteeksi kuin siivillä. D on siitä hauska tapaus, että voimme jatkaa keskustelua samasta kohtaa johon viimeksi jäimme, vaikka väliä tapaamisten välillä voi olla jopa kuukausi!
Koko lauantai sujuikin sitten ihmeen väsyneissä merkeissä, eikä treenaaminenkaan onnistunut eikä liioin maistunutkaan. Keskityin sen sijaan kehittelemään hyvää ruokaa ja latailemaan akkuja, vuoroin terassilla ja vuoroin sängyssä makoillen - ja hyvä se, koska illalla oli tiedossa tanssilattioiden valtaus kera E:n! Ja siitä ei nyt yhtään sen enempää, mutta hauskaa oli!
Tänään onkin fiilis sitten ollut tyypillisen sunnuntaimainen, eli aika koomassa ollaan menty. Noei, ihan raukeissa tunnelmissa kävin kävelyllä merenrannassa ja kodin kautta sitten kaupungilla, jossa löysin ilokseni uudet urheilurintsikat Intersportista ja vieläpä 20% alennuksella!
Loppuillan istuskelin ilta-auringosta nauttien Kampin kauppakeskuksen ulkopuolella siemaillen take away-kahvia ja mutustellen mansikoita kera T:n. Parempaa lopetusta viikonlopulle en kyllä osaisi kuvitellakaan.. Nyt pitäisi vielä älytä mennä ajoissa nukkumaan, sillä huomenna on maanantai, uusi viikko ja työt taas edessä.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3