tisdag 3 juli 2012

Just came by to tell you guys I´m still here

Nej jestas så tiden går: nu har redan juli-månad börjat och jag har knappt hunnit blogga ett dugg. Orsaken är fortfarande den samma som då jag senast beklagade bloggtorkan i förra inlägget: jag har helt enkelt så mycket annat att göra.

Mina dagar har nu under den senaste veckan sett väldigt lika ut, men jag som rutin-älskare har inte haft någonting emot det - snarare tvärtom!

Mitt dagsschema har sett ut enligt följande:

06:23 Väckning, knäppa på kaffekokaren, fixa kläder, hår och make-up
06:58 Gå iväg till bussen
07:05 Bussen startar, frukost, bläddra bloggar och tidningar
07:50 Stiga av bussen, traska till jobbet och byta om till arbetskläder
08:00-16:15 Jobb, jobb, jobb...
16:20 Jogga
16:50 Hastigt i duschen på jobbet
17:08 Gå till bussen
17:20 Hoppa på bussen till stan
18:05 Framme i stan igen

Kvällsprogrammet har sedan varierat - antingen ligga hemma, fixa middag, gå till Sandudds härliga sandstrand eller ut på stan tillsammans med T.

Jag har alltså haft tur, då T valde att spendera hela sin semester (eller de 2 veckorna som han nu har semester) hos mig, trots att jag inte är så mycket hemma på dagarna p.g.a. jobbet (vadå sticker iväg före 7 på morgonen och är tillbaks först 18-tiden..).

Det är svårt att beskriva hur det känns att ha någon och vänta på en där hemma, då jag nu i ca ½ år bott ensam. Ibland är känslorna blandade, men för det mesta definitivt positiva och goda. Därför måste jag väl passa på att skryta med hur bra jag blev bemött igår då jag kom hem efter en lång arbetsdag och kände mig som om jag blivit överkörd av en långtradare: en ny-dammsugen bostad, disken tvättad, roskisen tömd, mjölk- och saftkartongerna borta - snacka om service!

På kvällen gick vi tillsammans till butiken och medan jag ännu sprang efter en flaska vin fixade T maten: lax i ugnen, världens godaste gräddfilssås och grönsallad med gurka, tomat, lök och honungsmelon. Gissa bara om jag smälte som socker i stekpannan av allt detta? Som socker på bottnet tittade vi sedan en B-klassens komedi tillsammans och efter det kröp vi till kojs i god tid.

Imorse när jag vaknade kände jag mig för första gången på länge pigg och konstaterade nöjt då jag kom till jobbet att jag nog hittat en guldvärd karl åt mig.


Önskar er alla en bra tisdag!
Frukost i bussen: kvarg, linfrön och havregryn + äppel
Aamiainen bussissa: rahkaa, pellavansiemeniä ja kaurahiutaleita + omena
Hitsi vie miten aika kuluu: nythän on jo heinäkuu ja blogini kärsii edelleen jatkuvasta kuivuudesta. Syy kuivuuteen ja hiljaisuuteen on toki sama kuin edelliselläkin kerralla, kun postailin: minulla on yksinkertaisesti niin paljon muutakin tekemistä.
Päiväni muistuttavat tällä hetkellä kovasti toisiaan ja ohjelma onkin oikeastaan aika identtistä aina klo 18 asti:
06:23 Herätys, kahvinkeitto ja valmistautuminen työpäivää varten
06:58 Lähtö bussille
07:05 Bussi lähtee Kampista, aamupalaa ja lehtien lukua
08:00-16:15
16:18 Lenkille
16:50 Suihkuun työpaikalle, vaatteiden vaihto taas
17:08 Bussipysäkille
17:20 Bussi kohti Kamppia tulee (toiv.muk.)
18:05 Vihdoinkin perillä Kampissa
Iltaohjelma on jonkin verran vaihdellut, mutta sekin on pääasiassa ollut joko ruoan tekoa ja ruokakaupassa käyntiä, kaupungilla kipittelyä, löhöämistä tai Hietsulla loikoilua.
Minulla kävi tuuri kun T halusi viettää (vapaaehtoisesti!) 2 vapaata kesälomaviikkoaan luonani Helsingissä, vaikken siellä pitkien työmatkojen + työpäivien takia enhdi juuri olemaankaan (aamulla lähtö ennen 7 ja illalla paluu n klo 18-  jeii..). Tunteet ovat hieman ailahdelleet nyt kun tiedän, että joku on kotona minua odottamassa työpäivän jälkeen - ehdinhän asua n ½ vuotta yksinäni. Mutta no worries - tunteet ovat kyllä päällisin puolin olleet positiivisia - varsinkin eilen. Voi että, pakkohan minun on nyt hehkuttaa: kun pääsin eilen vihdoin ja viimein rättiväsyneenä kotiin, odotti minua vastaimuroitu asunto, tiskit oli hoidettu, maito- ja mehupurkit sekä roskis viety ulos. Illalla kävimme yhdessä kaupassa ja sillä välin kun minä vielä lähdin hakemaan viinipulloa jäi T kotiin ja voi että sitä gastronomista nautintoa kun saavuin kotiin ja minua odotti uunilohi, maailman täydellisin kermaviilikastike sekä valmiiksi pilkotut tomaatit, kurkut, hunajameloni ja makea sipuli. Sokerina pohjalla katsoimme vileä B-luokan leffan illan päätteeksi ja kömmimme ajoissa nukkumaan.
Tänään aamulle kun kello soi ennen puolta seitsemää tunsin itseni pitkästä aikaa pirteäksi.
Työpaikalle saapuessani en voinut muuta kuni todeta ääneen tytöille, miten onnellinen olen ja minkälaisen miehen olenkaan löytänyt.
Hauskaa tiistaita kaikille!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3