onsdag 22 augusti 2012

Finally I´m starting to realize the fact

Äntligen börjar det kännas som om jag har semester - under den 3. semesterdagen!

Imorse steg jag, som jag hittills gjort under veckan, upp då T stack iväg på jobb och åt frukost i lugn och ro och bläddrade sedan bloggar en stund innan jag begav mig ut och gå. Ryggen är fortfarande sjuk - om möjligt så trögare än någonsin tidigare - så jag bestämde mig för att nöja mig med att powerwalka, eftersom jag igår märkte att min kroppsställning blir helt vriden då jag joggar och har så spända ryggmuskler som jag nu för tillfället råkar ha.


shoes, top and trousers Nike, fleece Polarn och Pyret

Hmpf. Vilka magmuskler?
Jaa mitkä vatsalihakset?

Efter min oväntat långa promenad på nästan 2 h fixade jag mat åt mig och lade mig på soffan för att läsa en stund. Efter en liten stund kände jag hur ögonlocken bara föll nedåt och nedåt, så jag lade boken åt sidan för en stund - och somnade!

loads of colours and veggies - me like!

Snacka om att äntligen få loma-fiilis: jag tar det lugnt på morgonen, lyssnar på radio och "deltar" i tävlingarna (och dissar de töntarna som ringer in till radion och inte kan svara på ur-enkla frågor..), bloggar och går sedan ut för att promenera. Hemma lagar jag mat från scratch, äter i lugn och ro medan jag bläddrar reklamer och tar sedan en tupplur på soffan med en bra chiclit-pocket i handen.

Jag njuter - I really do!



Tiedättekö - vihdoinkin alan pääsemään toden teolla lomafiilikseen kiinni!
Aamulla nousin, kuten olen koko viikon ajan, ylös T:n lähtiessä töihin ja herkuttelin kaikessa rauhassa aamupalallani kuunnellen radiota ja manaillen niitä pöllöjä, jotka osallistuvat aamukisoihin eivätkä osaa vastata über-helppoihin kysymyksiinkään. Datailtuani hetken lähdin ulos happihyppelylle, mutta tyydyin kävelemään koska selkäni vihoittelee taas kahta kauheammin. Eilisellä juoksulenkillä huomasinkin juoksuasentoni huonontuneen huomattavasti kipeiden selkälihaksien takia, mikä johtaa pian huonoon kierteeseen juoksemisen osalta jos en saa selkääni pikkuhiljaa kuntoon.
Tahattoman pitkän kävelylenkin, n 2 h, jälkeen päädyin kokkailemaan ruokaa itselleni ja syötyäni rojahdin hetkeksi sohvalle kera hömppäpömppä-kirjani. Hetken kuluttua huomasin, miten silmäluomeni painuivat umpeen ja päätinkin hetkeksi laittaa kirjan sivuun  ja nukahdin!
Voi miten ihanaa onkaan saada toden teolla tälläinen lomafiilis ylle: päivä alkaa hiljakseen rauhallisella aamiaisella, blogeilla ja myöhemmin ulkoilulla. Päivemmällä on vuorossa ruoan teko alusta alkaen, siitä hitaasti nauttiminen ja sen päälle pieni ruokalepo kera mahtavan hömppäkirjan.
Nautin - todella! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3