måndag 22 oktober 2012

Even if it´s cold outside, your dreams can take you to a warmer place

Brr, enligt meteorologerna kommer vädret nu att bli kyligare. Brr. Fast egentligen är det ju inte så underligt - vadå det är oktober och vintern är först på kommande!

Det känns därför litet knasigt att jag föll för en sommarklänning då jag kollade igenom H&Ms färskaste rea-utbud (klik!).

Tror ni man kunde ha denna på ett dop? Ett sådant har jag nämligen ännu framför mig i höst..
Luuletteko että tämä sopisi kastejuhlaan? Sellaisethan minulla on vielä tiedossa syksymmällä..

Så kunde man ha dethär armbandet från Kalevala Koru kring handleden..
Ranteeseen sopisi tämä Kalevala Korun uutuus täydellisesti..

..och runt halsen skulle jag ha detta Made in Helsinki - Eira-halsband (också från Kalevala Koru)
...ja kaulaan ripustaisin tämän Kalevala Korun Made in Helsinki - Eira-kaulakorun

Hmm. Tillsvidare äger jag enbart Eira-halsbandet och skåpet är proppfyllt av diverse klänningar.. Så antingen borde jag bli av med någon av de klänningar jag redan har för att kunna inhandla en ny - eller så måste jag försöka bygga upp en helhet av det jag redan har. Äh.

Meteorologin pirulaiset ovat uhanneet, että sää olisi kylmenemään päin. Noh, sehän ei sinänsä ole mikään ihme kun vasta lokakuu on meneillään ja talvi tulossa! Siksi onkin mielestäni hassua, että iskin silmäni juuri kesämekkoon kun asteet ovat vasta laskusuunnassa..
Hmm.. Tällä hetkellä kaapistani löytyy ainoastaan tuo yllä oleva Eira-kaulakoru - loput uupuvat. Kaappi sen sijaan notkuu erilaisia mekkoja, eli nyt pitäisi joko hankkiutua eroon jostakin jotta voisin hankkia uuden tilalle - tai sitten vain keksiä kokonaisuus niistä osista, mitä minulla jo on. Äh.

pics from hm.com, kalevalakoru.fi



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3