torsdag 4 oktober 2012

Thursday the 4th of October - outfit and loosing the photo-virginity

Vet ni dendär känslan när ni slänger en sista blick i spegeln innan ni går ut och märker hur ett nöjt leende sprids på läpparna? En lyckad outfit får en att känna sig självsäker och snygg. Den får en att gå med en bättre hållning än normalt och den får att utstråla självsäkerhet. En lyckad outfit kan helt enkelt rädda dagen för en, trots att dagen i övrigt inte skulle vara så lysande.

Förhoppningsvis de sista med-mobilen-via-spegeln-fotona/toivon mukaan viimeiset peilin-kautta-kännykällä-kuvat: shirt H&M, jeans Diesel, shoes Seppälä


bracelet Lindex

På kvällen slängde jag kameran över axeln och promenerade ner mot havsstranden för att öva fotandet. Tyvärr fick jag fort inse att jag nog borde ha studerat användarmanualen litet noggrannare, så att jag kunde ha justerat ljuset manuellt, eftersom det var såpass skymt ute att den automatiska inställningen inte riktigt räckte till. Jag vet, jag vet: jag borde inte vara så kritisk mot mig själv: jag har ju de fakto aldrig fotograferat på allvar. Övning ger färdighet, right? 


 

Jippijaijee. Imorgon är det FREDAG och en mycket, mycket
 efterlängtad besökare är påväg hit.

Onnistunut asu - siinä on sitä jotakin. Se tuo hymyn huulille. Se saa ryhdin oikenemaan ja ihmisen säteilemään itseluottamusta. Mistä tietää, että on tehnyt onnistuneen asuvalinnan? Silloin, kun katsoo viimeisen kerran uloslähtiessään peiliin ja hymyilee peilikuvalleen. Silloin.
Lähdin illalla työpäivän jälkeen kävelylle ja nappasin kameran laukkuineen matkaan suunnatessani merenrantaan. Harmikseni jouduin toteamaan, että opuskirjasen lukemisesta ei olisi ollut haittaa, koska ulkona hämärsi jo niin paljon, etteivät kameran automaattiasetukset meinanneet riittää. Nojoo, ei pitäisi olla niin itsekriittinen, vaan muistaa etten tosiaan oikeastaan koskaan ole harrastanut valokuvausta. Harjoitus tekee mestarin, eli kuvailu jatkuu.
Jiihaa, huomenna on pepeperrrjantai ja huomenna saan vihdoinkin kauan kaivatun vieraan luokseni. Jes!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3