fredag 16 november 2012

A nervous little thing

Spännande tider, spännande tider - that´s all I can say!
Nervositeten har distraherat mig allt sedan igår kväll och fått min mage att vara alldeles upp-och-ner. Efter att ha suttit som på små nålar i flera timmar kände jag hur lättnadens pust äntligen svepte över mig (för en stund) då jag fick ett efterlängtat telefonsamtal.

På kvällen drog jag joggingutrustningen, samt reflexvästen på mig och drog ut till havsstranden. Oj så skönt det kändes att springa! Jag riktigt kände hur stegen trummade allt fortare mot marken och huvudet tömdes på frågor. Då jag saktade in för att promenera den sista kilometern blev jag överraskad över hur fort jag egentligen sprungit: ca 6 km med en hastighet på 5:51 min/km - nytt personligt rekord alltså!

Kvällen spenderade jag framför TV:n i sällskap av rester från min take away-lunch (uppiffad med broiler och kokta gryn - mmmmums!) och funderade på min julklappsönskelista. Säg inte att jag är den enda som ännu i denna ålder skriver önskelista? Jag har gjort det så länge jag kommer ihåg och det har liksom blivit en del av mina förberedelser inför jul; det skapar julstämning!

Ha en skön helg!

shirt GT, watch MK, bracelets Nomination
jeans Levi´s ID

Äääähh. Minua on eilisestä lähtien jännittänyt aivan suunnattomasti ja vatsassani on myllännyt varsinainen vuoristorata! Istuttuani koko eilisen päivän kuin kissa pistoksissa onnistuin vihdoin rauhoittumaan (hetkeksi) odotetun puhelun jälkeen ja huokaista syvään - puuuh. Lähdinkin siltä istumalta lenkille (heijastinliivi päällä, tottakai!) merenrantaa ihailemaan ja voi jukra miten askel tuntui jälleen lepopäivän jälkeen kevyeltä! Tunsin oikein miten tossut rummuttivat maata yhä nopeammin ja miten ajatukset siinä samassa kaikkosivat päästä ja keskityin vain hengittämiseen. Koska tiesin vauhdin olleen normaalia nopeampi, päätin jäähdytellä kävelemällä viimeisen kilometrin ja hämmästyin todella kun suljin juoksu-sovelluksen kännykästäni: olin juossut n 6 km matkan 5:51 min/km nopeudella ja näin ollen tehnyt uuden henk.kohtaisen ennätyksen!
Loppuillan vietin TV:n ääressä syöden take away-lounaani jämiä (höystettynä ohrasuurimoilla ja broilerinfileillä), sekä joululahjalistaa rustaten. Olen kirjoittanut toivelistaa niin kauan kun muistan ja vaikka se ehkä on jo hieman lapsellista tässä iässä, on se edelleen osa joulutraditioitani ja valmistautumistani joulua varten.
Rentouttavaa viikonloppua!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3