onsdag 7 november 2012

It could be interpreted as using someone - I´m calling myself smart

När temperatren utomhus sjunker verkar en stor del av finska befolkningen söka sig mot varmare områden och klimat för att fly undan mörkret och kamoset. Själv råkar jag ut för dessa lyckliga människor så gott som dagligen, då de kommer för att få sina vaccinationer i skick innan de reser iväg. Gissa bara hur avundsjuk jag är då folk berättar om sina rutter: Bali, Brasilien, Thailand... Yes please. För att se någonting positivt med det hela och inte tycka allt för synd om mig själv som får nöja mig med de finska breddgraderna kom jag att tänka på en sak och skulle samtidigt fråga DIG om råd: vad är det bästa med att ha bekanta som åker utomlands?

Souvenirer!

Jag fick igår ett erbjudande om att få önska mig någonting som souvenir från flygälftet och direkt såg jag hur Tax Free-skyltarna och priserna ploppade upp framför mig. Jag överväger dock nu mellan två saker: en hudkräm eller en parfym - och i så fall vilken? Har du någon parfym som du skulle rekommendera som vardagsparfym åt en ung tjej som jag?

Min egen favorit för tillfället är Chanel Chance: lätt, söt och samtidigt frisk. Jag har dessutom ett kärt minne som hänger ihop med tilfället, då jag för första gången sprayade Chance på mig: första gången jag träffade min T.


pic from weheartit

Kun lämpötila ulkona laskee ihmiset kaikkoavat Suomen pimeydestä ulkomaille kuin tuhka tuuleen. Itse kohtaan näitä onnekkaita matkustavia yksilöitä lähinnä rokotusten merkeissä työssäni ja voitte vain kuvitella kuinka kateellinen olen kun ihmiset kertoilevat reissusuunnitelmiaan: Bali, Brassit, Thaikut.. Kyllä kiitos minä myös!
Ilokseni keksinkin tässä itsesäälin keskellä jotain todella positiivista siinä, että nimenomaan tuttavat lähtevät matkoille: tuliaiset!
Sain eilen kysymyksen mahdollisista tuliaistoiveista ja saman tien silmissääni vilisi Tax free-laput ja -hinnat. Mutta sitten tulikin ensimmäinen umpikuja: kasvovoide vai hajuvesi - ja mikä? Mitä hajuvettä suosittelisit kaltaiselleni nuorelle naiselle?
Oma suosikkini on tällä hetkellä Chanelin Chance, johon liittyy myös ihana muisto: tapasin nimittäin rakkaan T:ni "kunnolla" kun hajuvesi oli ensimmäistä kertaa käytössäni. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3