måndag 26 november 2012

What a great, great, great start on my Monday-morning!

Jag har på sistone varit litet orolig över att jag inte har fått något beslut från Skatteverket om förra årets beskattning, d.v.s. om jag kommer att få en positiv överraskning den 3.12 eller om jag kommer att tvingas betala skatteåterbäring. Därför tog jag ett djupt antedag och ringde till Skatteverket imorse och fick ett mycket, mycket positivt svar: återbäring på en 3-siffrig summa! Hell yeah!

Direkt klickade jag mig in på Keskisen Kello (klik!) och letade efter något som jag drömt om.. Nämligen en guldfärgad Michael Kors-klocka!

MK 8077 - purr, purr Kitty cat..
Jag vet, jag vet.. Visst borde jag spara återbäringspengarna och t.ex. köpa något "smart" till mitt (krhm. VÅRT) nya hem, men visst skulle det vara lockande att unna sig själv någonting glittrande och vackert?

Pelonsekaisin tuntein olen odotellut kirjekuorta Verotoimistosta ja olen siis tähän päivään asti elänyt epätiedossa: saanko joululahjan jo 3.12 vai joudunko maksamaan hurjia summia veronpalautusta. Tänään aamusta vedin syvään henkeä, näppäilin verotoimiston numeron ja soitin ja tarkistin asian.. Ja. Sain TODELLA hyviä uutisia: tililleni rapsahtaa peräti 3-numeroisen summa joulukuun alussa! Jiiiihaa! Samantien surffasin Keskisen kelloon (klik!) ihailemaan kullanvärisiä, iiiiiihanampaakin ihania Michael Korsin kelloja. Juujuu, tiedän että olisi fiksumpaa investoida veronpalautusrahat esim. uuteen kotiin (huom! MEIDÄN koti), mutten voi vastustaa kiusausta, etteikö tuollainen ihana kimalteleva kapistus himottaisi..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3