fredag 9 november 2012

Who do you think you are?

Personligheten är någonting som jag har funderat mycket över på sistone och speciellt skillnader i dem: tänk så olika vi är då det gäller åsikter, tankesätt och sättet att reagera på t.ex. motgångar och överraskningar.

Jag brukar beskriva mig själv som en temperamentsfull, men samtidigt lugn, positiv, men pessimistisk och idérik människa. Med tanke på de senaste veckorna (läs: månaderna) skulle den egentliga beskrivningen skulle nog kort och koncist snarare vara KÄNSLIG.


En av mina nyaste favorit-bloggar, Cherrys Dear Moments and Me, tipsade om ett temperament-test, där man genom att avgöra hur olika påståenden stämmer in på en får reda på om man är sanguine, choleric, melancholic and phlegmatic (ungefär översatt som hoppfull, praktisk, melankolisk eller flegmatisk).

Nyfiken som jag är passade jag på att göra testet och gissa hur häpen jag blev över hur bra resultatet beskriver mig - och då besvarade jag ju endast några frågor!

Your temperment is melancholic. The melancholic temperament is fundamentally introverted and thoughtful. Melancholic people often were perceived as very (or overly) pondering and considerate, getting rather worried when they could not be on time for events. Melancholics can be highly creative in activities such as poetry and art - and can become preoccupied with the tragedy and cruelty in the world. Often they are perfectionists. They are self-reliant and independent; one negative part of being a melancholic is that they can get so involved in what they are doing they forget to think of others.

Testet hittar du här och en otroligt bra översättning av de olika personligheterna hittar du här.

Nå, stämde beskrivningen? ;)




pics from weheartit

Viime aikoina olen kelaillut paljon, miten erilaisia me ihmiset olemme ja muun muassa miten eri lailla erilaiset persoonat reagoivat asioihin: kun toinen lyö nyrkillä seinään, toinen itkee ja kolmas alkaa syömään. Nojoo, hieman karikoitua. Kuvaillessani itseäni käytän useimmiten sanoja temperamenttinen, mutta rauhallinen, iloinen, mutta pessimistinen sekä idearikas. Viime viikkoja (lue: kuukausia) ajatellen sopivin adjektiivi olisi kyllä HERKKÄ.
Yksin uusimmista suosikki-blogeistani, Cherryn Dear Moments and Me, esitteli juuri mietiskely-teemaani sopivan persoonallisuustestin, jossa selvitetään määrittelemällä kuinka hyvin eri väittämät pitävät paikkansa, minkä luonteisia olemme.
Innokkaaana tyttönä tein tietty testin ja yllätyin todella kuinka hyvin väittämät pitävät paikkansa: nehän kuvailevat minua täydellisesti!
Testiin pääset täältä ja hyvän, suomenkielisen käännöksen eri luonnetyypeille täältä
No, pitikö paikkansa? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3