söndag 4 november 2012

Whoa, what a wknd

Jag håller på att bli gammal: jestas så utpumpad och matt jag känner mig efter en kväll på krogen. Fast det är väl relevant att tillägga att det denna gång inte var frågan om en vanlig kväll på krogen, utan en reunion med syskonen E efter 1½ års paus ;)

Innan starten var jag till begravningsplanen och tände ljus/Ennen lähtöä kävin hautausmaalla sytyttämässä kynttilöitä haudoille


 

 
Allting började med en ex tempore-inbjudan sent på torsdag kväll, vilken jag bara inte kunde tacka nej till. Så på lördagen styrde jag och O bilnosen mot Ekenäs, där jag senast varit för 1½ år sedan.


Ost och vin-kväll med allt för mycket vin, Wii Party, massor skratt och dansande tills vi alla tre såg nyduschade ut - det var kvällen/natten i korthet.

Ömma fötter, dunkande huvud, Eläintenpelastustiimi på TV och litervis med grönt te och lyxfrukost fick denna dagen efter-söndag att börja bra, medan bilskjuts med T till Helsingfors och massor av grönsaker och ett löfte om att börja ett sunt liv imorgon - det är denna dag i all korthet.


Nu är jag nöjd och glad, aningen öm och yr i kroppen, men otroligt glad över att jag tackade jag till ex tempore-inbjudan: det är oftast de mest oplanerade festerna som blir de bästa ;)

Vad gjorde du under veckoslutet?

Olen tulossa vanhaksi: miten uupunut ja nuupahtanut voinkaan olla yhden baari-illan jälkeen, vaikka olen vasta 23? Eilisilta sujui tosiaan aika railakkaissa merkeissä, mutta pitää kai ottaa huomioon ettei kyseessä ollut aivan tavallinen baari-ilta, vaan reunion E-sisarusten kanssa 1½ vuoden paussin jälkeen ;)
Kaikki alkoi siitä, kun myöhään torstai-iltana sain ex tempore-kutsun Tammisaareen. Hetkeäkään epäröimättä vastasin kutsuun myöntävästi ja lauantai-iltapäivällä suuntasimme O:n kanssa auton nenän kohti Tammisaarta, jossa olen käynyt viimeksi 1½ vuotta sitten. Huh.
Juustoja ja (aivan liikaa) viiniä, Wii Partylla pelailua, rajattomasti naurua sekä baarissa tanssimista niin että muistutimme uitettuja rottia kaikki kolme kun valomerkki (vihdoin) tuli. Siinä eilisilta lyhkäisyydessään.
Jyskyttävä päänsärky, hoiperteleva kävelytyyli, Eläintenpelastustiimiä TV:stä sekä litroittain vihreätä teetä ja hotellitason aamupalaa ja lopuksi auto kyyti takaisin Helsinkiin ja vihannespainotteinen illallinen TV:n ääressä - siinä tämän päivän tapahtumat lyhkäisyydessään.
Olen todella, todella iloinen että lähdin ex tempore-juttuun mukaan ja Tammisaareen. Eikös se menekiin useimmiten niin, että ne vähiten suunnitellut pippalot ovat niitä kaikista parhaimpia? ;)
Mitä sinä teit viikonloppuna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3