söndag 30 december 2012

A moment of DIY with little W

Äntligen flyttade jag över fotona som jag tagit på julen över till datorn och konstaterade att foton är ett ypperligt sätt att återgå till stunden då fotot togs.

På fredagen före julafton hade vi sitz med gamla gymnasieklassen och jag kände mig, ja, där efter på lördagsmorgonen då jag vaknade. Då jag är trött är jag ofta vresig och har väldigt dåliga nerver, vilket inte var en allt för bra kombination med att syster-/gudotter W skulle komma på besök och meddelade att vi skulle pyssla (kan hända att det var mamma som kläckte ur sig denna fina idé för att ge litet payback för mitt festande..?).

 Jag förundrades verkligen över hur bra mina nerver höll (när man tar förhållandena i beaktande) då jag pysslade jultomtar med lilla W, som hade myror i brallan då hon var så nervös inför jultomten och att få klä julgranen..


Visst satt hon stilla i 20 sekunder.. Kyllähän W sen 20 s suostui istumaan paikallaan..
Och så for hon iväg igen... Ja taas mentiin..

Sainpas vihdoin ja viimein siirrettyä jouluna otetut kuvat kameralta koneelle ja totesin, että valokuvathan ovat loistava keino palata fiilikseen, joka vallitsi kuvanottohetkellä (ja tämä ei ole sana, tiedän).
Perjantaina ennen jouluaattoa olin vanhan lukioluokkani luokkakokouksessa sitsailemassa ja olo oli lauantaina, noh, sen mukainen eikä energiatasoni, saati sitten reaktiokykyni, todellakaan ollut huipussaan. En siis oikein tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa kun kuulin siskontyttö W:n olevan tulossa mummilaan hoitoon ja joku (olisikohan ollut vinoileva äitini?) ehdotti, että askartelisimme tonttutyttöjä yli-innokkaan 4,5 vuotiaan kanssa. W jaksoi hädin tuskin keskittyä 5 minuutin ajan tonttuihin, kunnes ajatukset (ja puheet) seikkailivat joulupukkiin, lahjoihin ja kuusen koristeluun. Pelkäsin hermoni pettävän jossakin vaiheessa, koska ne ovat tunnetustikin todella huonot minun ollessa väsynyt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3