fredag 28 december 2012

Boom! Back to reality!

Puh och jo tack för att denna vecka endast hade två arbetsdagar. Sov förra natten så jädrans dåligt och litet att det nästan kunde klassas som olagligt..

På jobbet hade vi en jämn ström av patienter, men tyvärr drog det sista caset ut såpass mycket att jag (som dejourerade) var tvungen att stanna kvar på övertid. C´mon folks - på en fredag!? Bitter och trött cyklade jag till gymmet, tecknade ÄNTLIGEN ett gymavtal och körde ett halvslött armpass. Näe, jag är nog riktigt nöjd med dagens insats och tror jag satsar på att pina kroppen en annan gång.

Väl hemma fixade jag middag åt mig själv och slängde mig på soffan och kollade X-factor USA semifinalen (och kände mig urusel: hur kan en 13-åring sjunga sådär bra?). Njöt av ett glas vin, åt litet pepparkakor och var på vippen att beställa en efter julen-julklapp åt mig. Snacka om att ha myror i brallan efter att ha fått beundra den tvåfärgade Michael Kors-klockan som jag (i bolag med mamma M) gav T i julklapp..? Snart i säng i sällskap av nyaste Cosmopolitan. God natt på er!


Kiitos ja kumarrus siitä, että tällä viikolla oli vain kaksi työpäivää. Nukuin nimittäin viime yönä NIIN huonosti, että sitä voisi lähes pitää laittomana.
Töissä potilaita tuli ja meni tiuhaan tahtiin, mutta päivän päätteeksi jouduin jäämään (aika reilustikin) ylitöihin, lääkäreiden miettiessä viimeisen potilaan kohtaloa. Itsehän en murissut ja polkenut jalkaa vieressä, enhän? Noeikai, onhan tänään perjantai.
Töiden jälkeen polkaisin salille, allekirjoitin vihdoinkin sopimuksen ja tein semi-kevyen yläkroppatreenin. Säästelen piinapenkkiä toiseen kertaan ja tänään tuntui yksinkertaisesti hyvältä ottaa vähän lungimmin.
Kotona väsäsin äkkiä ruokaa ja heittäydyin sohvalle seuraamaan X-Factor USA semifinaalia ja kärsin alemmuuskompleksista: miten 13-vuotias voikaan laulaa noin hyvin? Nautiskelin lasillisen punkkua, söin pipareita ja olin lähellä tilata joulun jälkeisen joululahjan itsellesi: nähtyäni vihdoinkin kaksivärisen Michael Kors-kellon, jonka minä ja T:n äiti annoimme T:lle joululahjaksi olen ollut kuin tuli hännän alla: tahtoo!
Nojoo. Pikkuhiljaa uusimman Cosmon kanssa unten maille. Öitä!



Vink vink: min hemliga dröm är fortfarande denna - only for your information ;)
Vink vink: salainen himoituksen kohteenihan on edelleen tämä - ihan vain tiedoksenne ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3