söndag 16 december 2012

It´s beginning to look a bit like Christmas

Vaknade på soffan. Fick en glädjenyhet: ett kompispar hade förlovat sig (och tro eller ej, men detta spådde jag om igår). Kunde inte motstå frestelsen att prova en ring jag också, då jag stod i guldsmedsaffären. Tanten i affären tyckte mina fingrar var mycket små. Skaffade de sista julklapparna idag. Hittade en söt klänning för kommande fester och blev glad: den var billigare än jag tänkt mig. Gick till gymmet i snöyran och tränade: efter ½ års paus är det tyngre än jag tänkt mig att börja om igen. Kollade Gladiator och åt godis i smyg. Nu och sova, måndag imorgon.

Heräsin sohvalta. Sain kuulla ihania uutisia: kaveripariskunta oli kihlautunut (ja minä ennustin jotakin tapahtuvan viimeksi eilen yöllä!). En voinut vastustaa kiusausta, vaan selvitin sormuskokoni odottaessani vuoroani koruliikkeessä. Myyjätäti väitti sormiani pieniksi, höh. Hankin viimeiset joululahjat, sekä ihanan mekon tulevia juhlia varten ja iloitsin kassalla, kun hinta olikin odotettua alhaisempi. Kävelin tuiskussa kodin kautta salilla ja totesin, että puolen vuoden katkon jälkeen ei rauta nouse ihan tosta vaan. Katsoin Gladiaattoria ja söin salaa karkkia. Nyt nukkumaan, huomenna on taas maanantai.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3