fredag 8 februari 2013

A lovely element for a lovely home

Det var visst igår då jag surfade på nätet och försökte hålla mig vaken så länge som möjligt (och somnade redan före klockan 2..) som jag hittade någonting som jag skulle vilja ha: ett gammalt fönster på vilket jag skulle limma en inredningstext.


Det enda som behövs är ett gammalt fönster (med ram) allternativt en spegel som man putsat ordentligt, ett text-klistermärke och goda nerver (så klistermärket inte hamnar snett eller blir "bubbligt") - et voilá! En snabbt, relativt enkelt och lätt sätt att piffa upp inredningen utan att behöva riskera tapeterna - klistermärkena kan oftast tas bort, men de lämnar alltid spår efter sig på väggen. En spegel eller ett fönster plockar man enkelt och behändigt ned om man råkar ändra sig ;)
 

Vad tycker du om dessa?
 

Viime yönä yritin sinnitellä mahdollisimman pitkään hereillä (ja nukahdin jo ennen klo 2..) ja siinä aikaa tappaessani löysin sisustuselementin, jonka haluaisin osaksi omaa sisustustani: tekstitarran vanhaan ikkunaan tai peiliin.
Sisustustarra on suhteellisen helppo ja nopea tapa saada pientä "juttua" sisustukseen. Monet liimaavat tekstejä myös seinille, mutta koska tämän hetkinen kotimme on vuokra-asunto, en voi (enkä liioin halua) liimata mitään seinille; tekstitarrathan voi irroittaa seinästäkin, mutta ne jättävät aina ainakin jonkin sorttiset jäljet tapettiin.
 
  
Mitäs mieltä sinä olet näistä?

all pics found on Google.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3