måndag 4 februari 2013

Baahh.. Monday. Thank God it´s Tuesday tomorrow ;)

Egentligen spelar det ingen större roll för mig att det är måndag - värsta dagen för  de flesta under hela veckan - idag, eftersom jag redan jobbat hela veckan. För mig är denna måndag egentligen en efterlängtad dag, eftersom jag imorgon är ledig och denna är min sista dag på arbetsveckan. På onsdag är det sedan ÅTER jobb. Suck. Ibland är det jobbigt att ha skiftesarbete och oregelbundna arbetstider..


However. Under veckoslutet gjorde jag inget speciellt, eftersom jag hade morgontur fredag, lördag och söndag och satsade på att njuta av min lediga tid hemma, tycka synd om mig själv när alla andra festade (vadå martyr ;)), samt sporta och äta gott. Perussetti, som man på finska skulle säga ;) Tränandet har inte riktigt löpt som jag tänkt, eftersom jag varit så trött på kvällarna att jag inte orkat "ge järnet", vilket jag tycker att tränandet skall vara och gå ut på. Därför var jag SÅ nöjd med mig själv igår, då jag pinade armarna och övre ryggen så att jag knappt orkade göra 5 armhävningar som avslutning på passet. Oj så jag saknat geleråtta-aktiga dallrande muskler.. ;) Efter gymmet var det riktigt lyx att få sitta en stund i bastun och njuta av värmen och känna hur musklerna slappnade av. Ah.

Vilka ögonpåsar? Mitkä silmäpussit? ;)
Imorse har jag varit aktiv och tvättat byk, samt dammsugit hela nedrevåningen, putsat badrummet och spisen. Skickade dessutom ett reklamations-mejl till Iittala, eftersom ett av mina Aino Aalto-glas mysteriskt nog spruckit i diskmaskinen.. Eftersom jag endast har en ledig dag framför mig, vill jag absolut inte spendera den med att städa heller - nä-ä! Därför passade jag på att göra det redan nu innan jag så småningom skall cykla till jobbet på kvällstur..


 Hoppas din måndag inte känns allt för lång och tung - försök se det positiva med den: nu är det en vecka tills det åter är måndag! ;)

Tarkemmin ajateltuna sillä ei ole minun kohdallani niinkään väliä, että tänään on maanantai - tuo monien inhoama ja viikon ehdottomasti raskain päivä. Tämä maanantai on itse asiassa minulle viikon paras päivä (ainakin kalenteria katsellessa), koska se päättää työviikkoni. Huomenna vietän vapaapäivää ja sitten keskiviikkona suuntaan jo taas töihin takaisin. Huoh. Välillä tämä vuorotyö ja epäsäännölliset työajat ovat syvältä..
Viikonloppuni sujui rauhallisesti koska olin aamuvuoroissa. Illat sujuivat hölläten, hyvin syöden ja treenaillen, sekä hieman itseäni säälien muiden käydessä ulkona (minäkö marttyyri?). Treeni ei valitettavasti sujunut ihan suunnitelmieni mukaan, koska järkyttävä väsymys painoi päälle. Siksi olinkin TODELLA tyytyväinen itseeni eilen illalla: tein niin tehokkaan olkapää/yläselkä-ylävartalo treenin, etten treenin päätteeksi jaksanut kuin hädin tuskin punnertaa hikisesti 5 punnerrusta. Voi että miten tuntui hyvältä kun lihakset tärisivät kuin Haribon madot ;) Aah mitä luksusta olikaan istua treenin jälkeen saunassa ja nauttia lämmöstä ja tuntea, miten lihakset rentoutuvat.
Tänään päätin olla aktiivinen heti aamusta ja siivosin koko alakerran, pesin vessan ja putsasin hellan - en meinaan aio viettää huomista vapaapäivääni siivoten, en! Lisäksi lähetin reklamaatiomeilin Iittalalle, koska yksi Aino Aalto-laseistani oli mystisesti särkynyt tiskikoneessa :/
 Toivottavasti maanantaisi ei tunnu liian vastenmieliseltä ja pitkältä - ajatteleppa sitä, että seuraavaan maanantaihin on peräti viikko aikaa! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3