söndag 3 mars 2013

We are living in a material world and I am a material girl

 Shopping is better than sex. If you´re not satisfied after shopping you can make an exchange for something you really like.

When women are depressed, they eat or go shopping. Men invade another country. It´s a whole different way of thinking.

Vi har haft en hel del intressanta diskussioner här hemma angående lycka och vad det är. Hittills har jag konstaterat att jag antagligen är en av världens ytligaste människor, då jag inte kommer undan faktumet att materia är en grej som gör mig lycklig - speciellt någonting som jag drömt om länge..
Och förhoppningsvis kommer jag inom 3-5 vardagar få avslöja, vilken hemlig dröm jag beställde från varuhuset jag saknar allra mest (och som bjuder på frakten från köp i webbutiken t.o.m 31.3!) Kan du gissa vad?

 
Whoever said money can´t buy you happiness, didn´t know where to go shopping. 



Olemme viime päivinä käyneet monta kiinnostavaa ja kiivasta keskustelua siitä, mitä onnellisuus on ja mistä se tulee. Tähän asti olen ainakin todennut olevani toooodella pinnallinen, koska tunnen onnellisuutta materiasta ja nautin sen haalimisesta ja omistamisesta - varsinkin jos se on pitkäaikainen haave, jonka voin vihdoin toteuttaa..
Voinkin toivon mukaan 3-5 työpäivän kuluttua esitellä moista pitkäaikaista haavetta, jonka tilasin tänään eniten kaipaamastani tavaratalosta (jonka nettikaupasta saa postarit ilmaiseksi 31.3 asti!).
Voitko jo arvata mitä tuleman pitää? 

pics from weheartit 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3