onsdag 10 juli 2013

Current thougts 'n bothers

Oivoi. Jälleen kerran voin todeta, että elämäni taitaa olla aika hyvässä kuosissa (vaikkei se sitä kyllä valitettavasti ole, mutta pahemminkin voisi olla ;)) kun ongelmani ja päänvaivani ovat seuraavaa kokoluokkaa:

Kehtaako kesälläkin pitää villasukkia, kun hetki sitten sai kuulla, ettei kesällä käytetä pitkiä housujakaan?

Mieleni tekisi mennä hampaiden valkaisuun (koska löysin NIIN hyvän tarjouksen), mutta pysynkö hengissä suositellut 48h valkaisun jälkeen ilman kahvia?

Onko neuroottista kurkkia puhelintaan välillä jopa joka toinen minuutti - ihan vain tarkistaakseen, jos sinne olisi tupsahtanut viesti, josta puhelin olisi unohtanut piipata ääneen? Kannattaisi ehkä mieluummin puhdistaa korvansa..

Treeni-outfitti vuodelta 2011 ja hyvin on kamat kestäneet kun ovat edelleen aktiivikäytössä :D
Pitäisikö sittenkin asettaa itselleen jokin konkreettinen haaste urheilun merkeissä? Maraton sittenkin?

Vuonna 2011 ei kahviaddiktioni nähtävästi ollut yhtä vakava kuin tänä päivänä..
Jaksaisinko vihdoin ja viimein lukea edes yhden kirjan loppuun asti? Keväästä lähtien olen aloittanut ainakin 3 kirjaa, joista en ole saanut yhtäkään päätökseen..

Kannattaisiko uskaltaa kuunnella sydäntään ja katsoa minne tie vie, vaikka järki (ja äiti) sanoisi muuta?
oioi.. pikku-Jossu vuosimallia 2011. Ihanaa olla teini <3

Åter kan jag konstatera att mitt liv knappast är allt för jobbigt (fastän det nog för tillfället inte är helt problemfritt heller..) då följande saker orsakar huvudbry åt mig:
Är det okej att ha yllesockor på sommaren?
Jag skulle gärna låta bleka tänderna, men är orolig över hur jag skulle klara mig de rekommenderade 48 h efter blekningen utan kaffe..
Borde jag sätta upp något konkret mål gällande idrott ändå, trots att jag är en feel good-motionär?
Är det neurotiskt att titta till sin telefon t.o.m. varannan minut i hopp om att ett meddelande skulle ha kommit, men att telefonen bara GLÖMT att pipa till? Borde väl putsa öronen i stället..
Skulle det äntligen vara på tiden att läsa slut en bok? Sedan våren har jag börjat åtminstone 3 böcker, men har inte lyckats läsa en enda till slut.
Vore det smartast att följa sitt hjärta, trots att vettet (och mamma) säger annat?


7 kommentarer:

  1. ...ja isosisko tahtoisi myös sanoa muuta. Kom till Borgå/ Esbo/ här i trakten. Här finns vi alla som bildar ditt trygga nätverk. Om det finns en riktigt riktigt intresserad typ så kommer den nog hit efter dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Voi Emppu kära, du vet int hur ja grät igår när vi skrevs på Facebook: visst vet jag att mina närmaste, mina viktigaste finns här, men du kan inte förstå hur svårt det är att "så där bara" komma tillbaks och börja från blanko - utan vänner, ensam i en ny stad..

      Radera
  2. Också äldsta syster skulle ha åsikter =) Håller med mellansyster utan att veta desto mera... Ta det lugnt nu ett tag, kom hitåt med ditt pick o pack, och fundera ett tag på allt. Och tyvärr, tror jag att det skulle göra gott åt dig att inte hitta nån ny intressant typ direkt...

    SvaraRadera
  3. Hahaa, är det inte härligt att ha systrar som är så uppmuntrande? =)
    Din systerdotter som bor i det här huset, har också dig gärna närmare, för du kan nog inte ens tänka dig hur mycket hon tycker om dig... Vi har ärende till Borgå endera dagen, så du kan komma med och fiilistellä om du vill =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och med dig Ansku hann jag ren prata imorse (och btw tack för inspirationen till dagens inlägg ;)). Som jag sade är det jobbigt att tvinga sig själv att välja bort ett liv som man är hyfsat nöjd med i en ny stad, där man visserligen inte känner så många, trots att man vet att här "på andra sidan" finns världens bästa familj, inkl. syskonbarn :/

      Radera
  4. Jag stod inför ett svårt val, då jag för några år sedan skulle fatta ett lite liknande beslut. Om jag då skulle ha valt förnuft och tryggt nätverk, skulle jag samtidigt ha valt bort det jag har idag. Ibland måste man bara lyssna på sig själv och välja det som känns bäst, fastän det kanske skulle innebära en ”otryggare” och ”ovissare” framtid. Lycka till hur du än väljer! Henna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svåra grejer dethär och definitivt inga små-potis som man plockar med.. Lättast skulle det vara om man lät någon annan välja för en, men då skulle man nästan säkert beskylla den andra i något skede för att valet var fel. Tänk om man ännu fick vara liten å äta snö på mummis å ukkis bakgård? ;)

      Radera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3