tisdag 28 juli 2015

Funny facts om mig

Efter att ha fyllt i bloggbikten fick jag en jäkla lust att skriva en funny facts-faktaruta om mig själv här på bloggen. Det är ofta som jag kommer på mig själv med att fundera över om det månne finns nån annan som gör exakt lika och som delar rutiner eller vanor med mig. Ni vet, speciellt i de stunder då man gör nånting som man hoppas att ingen skall komma och överraska en? Nu talar jag inte om dethär med att dricka direkt ur mjölkkartongen (det gör väl ingen - och erkänner det dessutom?), utan om vissa vanor eller principer som man har eller utför och som ur en utomståendes synvinkel kan se (ibland väldigt) roligt/knasigt/knäppt/sjukt/neurotiskt ut.

Så här varsågoda - några avslöjanden om mig! Om det är något som ni känner igen er på - ropa häpp!

1. jag AVSKYR att ha kladd på fingrarna och är väldigt mån om att skölja händerna direkt då det känns som om något fastnat på dem. Att äta ett äppel och inte få tvätta händerna efteråt - ush! Det känns så äckligt om händerna är kladdiga och så fastnar något - typ hundhår eller smulor - på dem!

2. jag torkar alltid av ansiktet med ansiktsvatten på EXAKT samma sätt - annars känns det som om jag fuskat! Först kinderna, sedan mitten av ansiktet och avslutningsvis hals, dekolté och övreryggen/nacken

3. jag köpte en Mac för drygt 1,5 år sedan efter att så många skrivit så mycket bra om dem på nätet - men kan än inte i denna dag använda den ordentligt och skulle definitivt vara i behov av en handledning i basics om Mac

4. jag älskar jordgubbar och kan enkelt stoppa i mig en liter till morgongröten

5. då jag var barn älskade jag grädde och kunde vispa upp en deciliter, strö i litet socker och stoppa i mig. I denna dag skrapar jag helst grädden från tårtor och avstår från grädden i t.ex. en glassportion - även om alla andra tycker det ger en extra-piff på portionen! Jag bara inte gillar den..

6. jag lärde mig knäppa (så det låter "knax!" i gymnasiet)

frukost - I love!

7. jag är morgonmänniska, men väljer helst av allt att få börja mig morgon ensam i lugn och ro

8. jag käkade sushi första gången i Dubai år 2013 (vadå kände mig so last season..)

9. jag sover helst naken. Pyjamas - ett så obekvämt plagg som hindrar en från att rulla runt i sängen!

10. ..och på tal om nakenhet, så nakenbadar jag helst. Baddräkten blir så jobbig att klä av sig då den är våt..

11. jag gillar att berömma andra, men gör det aldrig utan orsak

12. jag borde skriva mig ur alla kirppis-grupper på Facebook: de skapar ett sånt jäkla vill ha-behov hela tiden, då folk laddar upp nya produkter och de hamnar överst på ens feed :D

rosor är inte min favoritblommor, men att få ett knippe av sin sambo - DET gör dem till mina favoriter för stunden ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3