måndag 31 oktober 2011

Mmonday ending

Denhär måndagen har varit en ganska typisk måndag: lång, men samtidigt kort, mörk, men samtidigt solig och trist, men ändå så vardaglig.

Idag inledde jag min sista vecka på barnsängsavdelningen, vilken samtidigt också är min sista obligatoriska  vecka på avdelning på ett sjukhus ever - woooopwooop! Jag behöver alltså ALDRIG mer jobba på avdelning om jag inte vill och i detta skede känns det bara så otroligt bra; skiftesarbete och kvinnodominerad arbetsteam är helt enkelt inte min grej och passar inte min livsstil nu. Det låter ganska själviskt, men eftersom jag egoistiskt nog vill ha ett eget liv och egna fritidsintressen (och över huvudtaget en fritid!) passar morgonturs-baserat jobb mig bäst. Kan hända att jag ändrar åsikt senare i livet, men just nu som 22-åring känns det såhär.

Dagens träning bestod av rask jogging till gymmet, 30 min Core-pass och lugn jogging hem.

dagens meny fanns:
Frukost 1: grönt te
Frukost 2: kaffe med mjölk, äppel, Skyr-vaniljkvarg + Elovena-flingor
Lunch; potatis, bön-ärt-grönsakssås + sallad + rågbröd
Mellanmål: ett äppel, nötter/mandlar + 2 koppar kaffe
Middag: kållåda, grynost, tomat och gurka, rågbröd + knäckebröd
Kvällsmål: kvarg + Piltti + Branflakes + solrosfrön

Dagens underhållning bestod av bläddra i min nya kanelbulle-kokbok, titta på Arvostele mun illallinen tunnissa och laga kållåda. Matdominerat, I know.
Och nu i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3