söndag 1 april 2012

Colours in action

Min nya orangea springskjorta, vilken jag köpte på fredagen på Stadium (klik!), fick idag komma ut på sin jungfruresa då jag stack iväg på förmiddagens joggingtur á 6,6km.

leggings Nike, shirt SOC
Trots att solen lyste och vädret såg ut att vara toppen, blåste vinden såpass kallt att jag var tvungen att ha en tunn vindtät jacka ovanpå skjortan, samt en tunn mössa och fingervantar. Däremot kunde jag för första gången lämna halsduken eller Buff:en hemma, eftersom skjortan är utrustad med hög, tight krage. Dessutom hölls mina fingrar, mot alla vanor, varma då jag trädde tummen igenom "tumhålet" i ändan av ärmarna och hade typ halva handen inne i ärmen - behändigt!

Jag kan inget mer än prisa mitt inköp i höjden: materialet är behagligt mot huden, stretchar bra och har inga störande sömmar. Den får dessutom ett stort plus för den höga kragen och tumhålen.

Visst fick min stolthet en liten törn då jag var tvungen att erkänna att en skjorta ur en billigare kollektion slår de dyrare märkesskjortorna med hästlängder. Men åtminstone blev jag positivt överraskad! ;)


Tänään pääsi perjantainen ostokseni vihdoin neitsytmatkalleen osoittamaan mistä kana pissii, eli päälleni aamupäivän 6,6km  juoksulenkille!
Vaikka aurinko paistoikin ja sää näytti sisältä katsottuna keväiseltä, puhalsi ulkona sen verran viileä tuuli, että sonnuttauduin Niken leggingsien ja SOC:n paidan lisäksi vielä tuulipuvun takilla, sormikkailla ja ohuella pipolla. Ensimmäistä kertaa saatoin tosin jättää Buff:ini kotiin, sillä paidassa on korkea, suojaava kaulus. Toinen paidasta löytyvä kätevä yksityiskohta on "peukaloreiät" hihojen päässä, joten puolet kädestä saa lisäksi suojaan kun laittaa peukkunsa tuolta reiästä läpi.
Testikierroksen jälkeen en voi muuta kuin kehua ostostani, sekä nolona todeta, että se lyö merkki-toverinsa mennen tullen: joustava ja iholla miellyttävän tuntuinen paita pienine yksityiskohtineen on kyllä yksi parhaimmista ostoksistani! Mutta merkkiuskollinen egoni kärsii nyt kyllä hetken huonoa omatuntoa ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3